مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

مالیات بر عایدی زمین وضع می‌شود

ارائه تسهیلات به سازندگان مسکن بر اساس الگوی مصرف

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به دنبال وضع مالیات عایدی بر زمین هستیم گفت: سازندگانی که بر اساس الگوی مصرف مسکن تولید کنند در اولویت ارائه تسهیلات قرار می‌گیرند

مالیات بر عایدی زمین وضع می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، ایلنا، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به التهابات اخیر بازار مسکن تصمیم گرفتیم با نگاه درون بخشی پیشنهاداتی را برای کاهش مشکلات بازار تهیه و به مجلس ارائه کنیم، اظهار داشت: سیاست ما برای تهیه پیشنهادات راهبردی رفع التهابات بازار مسکن این بوده که بدون شتابزدگی و استفاده از نظرات فعالان کارشناسان، نمایندگان مجلس درباره پیشنهادات رایزنی و تصمیم‌گیری کنیم.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه محور اصلی این پیشنهادات تهیه بسته فوری پیشنهادات مالیاتی در بازار مسکن است، گفت: معتقدیم مالیات می‌تواند در کوتاه‌مدت به کمک بازار مسکن بیاید.

    وی با اشاره به ایجاد بازارگاه‌های الکترونیکی برای خرید و فروش مسکن گفت: 340 هزار نفر در صندوق توسعه یکم حساب زنده دارند که به زودی وارد بازار می‌شود و متقاضی واقعی هستند، بنابراین به دنبال ایجاد بازارگاه الکترونیکی هستیم که قیمت‌های واقعی بر این بازارگاه اعلام و خرید و فروش از طریق آن به کنترل قیمت‌ها کمک کند.

    آخوندی با اشاره به وضع مالیات بر عایدی زمین گفت: زمین می‌تواند نقش سوداگری بر روی ملک داشته باشد بنابراین به دنبال این هستیم که مالیات بر بخش عایدی بر زمین وضع شود و معتقدیم اخذ مالیات باید در اختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد؛ چراکه اطلاعات دقیق‌تری از کسانی که مشمول مالیات می‌شوند، دارند.

    آخوندی با تاکید بر اینکه عرضه به سمت الگوی مصرف پیش برود افزود: مازاد عرضه مسکن عمدتا در بخش خانه‌های لوکس است و در این بخش واحدهای مسکونی فاقد متقاقضی بودند بنابراین سیاست‌های بانک مسکن این است که تسهیلات به سازندگاین ارائه شود که به سمت الگوی مصرف و برآورده‌‌سازی نیازهای واقعی اقدام کنند.

    وی با بیان اینکه عرضه مسکن در بازارآفرینی شهری را افزایش می‌دهیم گفت: بانک مسکن در حال حاضر یک بانک تخصصی است اما معتقدیم باید بانک توسعه‌ای باشد که بتواند در شرایط رکود و تورم نقش تعادل کننده در بازار مسکن داشته باشد.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از هر گونه مداخله مستقیم دولت در بازار مسکن پرهیز می‌کنیم، گفت: عمده ابزارهای ما برای ورود به بخش مسکن مالیاتی است و مععقیدیم هر گونه مداخله دولت هر چند یک اقدام شیرین خواهد بود اما در نهایت به ضرر مصرف کننده تمام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار