مدیران خودروعصر اعتبار

تنها ۵ مورد از ۷۰۰ آسانسور تهران استاندارد بود

عصر ساختمان- مدیرکل استاندارد استان تهران اعلام کرد: سال گذشته ۷۰۰ مورد بازدید از آسانسورهای استان انجام شد که فقط پنج مورد منطبق با شاخص های استاندارد بود.

تنها ۵ مورد از ۷۰۰ آسانسور تهران استاندارد بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «محمودرضا طاهری» روز چهارشنبه در نخستین نشست شورای استاندارد استان تهران افزود: باوجود تذکرها و پیگیری ها تاکنون تنها نقص 79 مورد از آسانسورهای بازدیدی رفع شده که در این حوزه نیازمند دستور ویژه استانداری برای استانداردسازی آسانسورها هستیم.
    به گفته وی، سال 95 نیز از یک هزار و 418 آسانسور استان تهران که توسط بازرسان سازمان استاندارد بازدید شده تنها 16 مورد با استانداردها انطباق داشته است.
    به گزارش ایرنا، استانداردنبودن تجهیزات آسانسورها بویژه در شهرهای بزرگ مثل پایتخت که بلندمرتبه سازی ها بیشتر انجام می شود همواره محل انتقاد بوده و حوادثی مثل سقوط آسانسور که تلفاتی همراه دارد نیز در پی داشته است.

    ** 5 هزار و 355 واحد استان زیرپوشش استاندارد
    طاهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پنج هزار و 355 واحد تولیدی در استان زیرپوشش اداره کل استاندارد استان تهران قرار دارند که از این تعداد سه هزار و 470 واحد فعال، یک هزار و 639 واحد غیرفعال و بقیه تعطیل هستند.
    این مسئول افزود: سال گذشته باید 245 استاندارد ملی در تهران تعیین می شد که تلاش در این حوزه به تدوین 350 استاندارد برای استان تهران منجر شد.
    طاهری در ادامه با بیان اینکه تدوین چهار استاندارد بین المللی را پیشنهاد داده ایم، گفت: ایران یکی از کشورهایی است که در تدوین استاندارد بین المللی فعالیت دارد.
    وی صدور 386 پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی در سال 96 را از دیگر فعالیت های این اداره کل برشمرد.
    مدیرکل استاندارد استان تهران نمونه برداری از بازار طلا، سنجش ترازوها، و نیز نازل های سوخت برای جلوگیری از کم فروشی را از دیگر فعالیت های این اداره کل عنوان کرد.
    این نشست با حضور استاندار تهران و نیز رئیس سازمان ملی استاندارد کشور برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار