مدیران خودروعصر اعتبار

وضعیت بازار مسکن تا پایان فصل بهار

عصر ساختمان:در حالیکه برخی از فعالان بازار مسکن از رونق این بازار در سال ۹۵ خبر می‌دهند، برخی کارشناسان بر این باورند که به دلیل رشد کند تولید ناخالص داخلی تا پایان فصل بهار این رونق مشاهده نشود.

وضعیت بازار مسکن تا پایان فصل بهار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از اقتصاد، بازار مسکن که از سال 92 وارد رکودی عمیق شد رفته رفته خود را آماده می‌کند تا وارد رونقی نسبی شده و پس از چند سال با توجه به سیاستگذاری‌های صورت گرفته جان دوباره‌ای به خود گیرد. از آنجا که سیاستگذاران اقداماتی همچون افزایش سقف تسهیلات مسکن، لیزینگ مسکن، کاهش نرخ سود بانکی و... را انجام دادند و در سال گذشته تغییری در این بازار مشاهده نشد، با این حال بسیاری از کارشناسان سال 95 را سال شکوفایی بازار مسکن اعلام کرده و پیش‌بینی آنها از بازار مسکن 95 مثبت است. اما سوال اینجاست که وضعیت این بازار تا پایان فصل بهار چگونه است؟

    در همین زمینه یکی از مشاوران املاک و فعالان بازار مسکن پایتخت گفت: با گذشت حدود یک هفته از سال 95 می‌توان گفت که تا حدودی بازار رهن و اجاره خوبی را داشته‌ایم، اما هنوز هم بازار خرید و فروش ملک رونق نگرفته و در رکود به سر می‌برد و پیش‌بینی می شود که رونق بازار رهن و اجاره ادامه یابد، اما در بازار خرید و فروش تا پایان فصل بهار تغییری حاصل نشود.

    او در ادامه بیان کرد: در حال حاضر اجاره‌بهای مسکن تغییری نکرده است اما تا دو ماه دیگر همانند هر سال حدود 10 تا 15 درصد افزایش اجاره‌بهای مسکن را خواهیم داشت.

    در همین رابطه یکی دیگر از مشاوران املاک در شهر تهران اظهار کرد: با توجه به پیام نوروزی رئیس‌جمهور به وضعیت بازار مسکن در سال 95 امیدوار هستیم و از چند ماه دیگر این بازار رونق می‌گیرد. البته توجه فعالان بازار مسکن بیش از بازار رهن و اجاره به بازار خرید و فروش ملک است، چرا که به دلیل نیاز مردم به مسکن، بازار رهن و اجاره همیشه از وضعیت خوبی برخوردار است.

    او در ادامه در رابطه با وضعیت بازار در فصل بهار گفت: این بازار به دلیل شروع ماه رمضان از خرداد، رونق چشم‌گیری پیدا نمی‌کند، زیرا در کشور ما با شروع ماه رمضان تمامی بازارها راکد می‌شود، ولی به نظر می‌رسد پس از عید فطر و شروع فصل جابجایی رونقی نسبی را در بازار مشاهده کنیم.

    یکی دیگر از مشاوران املاک در رابطه با وضعیت بازار مسکن در سال 95 گفت: این بازار همانند سال‌های گذشته همچنان در رکود خواهد ماند و تغییری در آن صورت نخواهد گرفت، به ویژه از اکنون تا پایان فصل بهار هیچ تغییری را در این بازار مشاهده نخواهیم کرد.

    او در رابطه با بازار رهن و اجاره مسکن نیز بیان کرد: اگر بخواهیم بازار رهن و اجاره را با سال‌های گذشته که بازار مسکن در رکود نبود مقایسه کنیم، می‌توانیم بگوییم که میزان معاملات رهن و اجاره نیز نسبت به آن سال‌ها بسیار کم شده است، اما به هر حال باز هم بسیار وضعیت بهتری نسبت به بازار خرید و فروش دارد.

    او در ادامه گفت: اکثر اجاره‌نشینان در پایان سال حاضر هستند که میزان 10 تا 15 درصد به همان قرارداد قبلی اضافه کنند، چرا که می‌دانند در صورتی که بخواهند ملک بهتری را اجاره کنند، مجبورند که مبلغی به مراتب بالاتر از 10 تا 15 درصد بیشتر از قرارداد قبلی را هزینه کنند و مبلغی را نیز به عنوان کمیسیون پرداخت کنند، در نتیجه میزان معاملات رهن و اجاره هم به این ترتیب پایین‌ آمده است.

    اگرچه بسیاری از کارشناسان در پیش‌بینی‌های خود در رابطه با رونق بازار مسکن تا پایان نیمه اول سال صحبت می‌کنند، اما بیشتر فعالان بازار مسکن عقیده دارند که با توجه به شروع ماه رمضان در خردادماه،  رونق بخش مسکن از اواخر تیرماه و با فرا رسیدن عید فطر شروع خواهد شد و تا پایان فصل بهار رونقی در بازار مسکن مشاهده نخواهیم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو