مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ۵ خبر داد

بهره‌مندی شهروندان محله کن از مزایای نوسازی بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۵ از بهره‌مندی شهروندان محله کن از مزایای نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و افزود: محله کن به عنوان یک استثناء در تهران می‌تواند از مزایای نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کند.

بهره‌مندی شهروندان محله کن از مزایای نوسازی بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، اسدی در جلسه بررسی مشکلات اهالی منطقه 5 که شب گذشته در محل مسجد النبی این منطقه برگزار شد، گفت: خوشبختانه موفق شدیم شرایط بافت فرسوده را به محله کن الحاق کنیم به شکلی که در حال حاضر کلیات آن به تصویب رسیده و این محله به عنوان یک استثناء در شهر تهران می‌تواند از مزایای بافت فرسوده استفاده کند.

    وی افزود: طرح تفصیلی محله کن نیز در حال پیگیری است که امیدواریم ظرف ماه‌های آینده سرعت پیدا کند و پس از بررسی در کارگروه‌های شورای عالی شهرسازی و معماری نهایتا در این شورا به تصویب برسد.

    وی در خصوص مشکلات اجتماعی محله کن نیز گفت: این مشکلات پیگیری شده تا به عنوان پایلوت در شورای اجتماعی کشور مطرح شود و بتوانیم الگوی مناسبی در این محله برای حل مشکلات اجتماعی پیاده سازی کنیم.

    وی ادامه داد: برای ترافیک تقاطع شهید ستاری و خیابان مخبری نیز طرح مناسبی تهیه شده اما ابتدا باید تقاطع‌های پایین دست اصلاح هندسی شوند و در مرحله بعد مشکل این تقاطع نیز حل خواهد شد.

    وی تاکید کرد: مشکلات محله حصارک نیز در جلسه‌ای مجزا و با حضور نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران در فرمانداری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    در ادامه این جلسه شیخ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم حفظ باغات کن، گفت: موضوع باغات کن مسئله پیچیده‌ای است. البته بی تردید حفظ تمامی باغات در شهر تهران از اهمیت بسزایی برخوردار است اما برای باغات کن باید مسئولان تصمیم روشنی بگیرند.

    وی افزود: باغات کن باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد اما حفظ فضای سبز از بیشترین اهمیت برخوردار است ولی در کنار این موضوع باید توجه داشته باشیم که ظلمی به صاحبان این باغات روا داشته نشود. راه‌های مختلفی وجود دارد و می‌توان طرح‌های مختلفی را پیاده سازی کرد. برای مثال شهرداری می تواند این باغات را تملک کند که به این ترتیب هزینه زیادی در بر دارد ولی بهترین راه این است که این باغات با مشارکت مالکان حفظ شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو