مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت توسعه صادرات مصالح ساختمانی به بازارهای جهانی

عصر ساختمان:صادرات مصالح ساختمانی تا به امروز ضعیف عمل کرده و دستیابی به بازارهای جهانی نیازمند راهکار و برنامه‌ریزی است.

ضرورت توسعه صادرات مصالح ساختمانی به بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از سیمان خبر، بخش مسکن یکی از موتورهای اصلی برای به حرکت درآوردن اقتصاد کشور محسوب می شود و در این بین تولید مصالح ساختمانی مرغوب نقش اساسی در پویایی صنعت ساختمان سازی دارد.

    در دو دهه اخیر با توجه به نیاز جمعیت رو به رشد کشور به مسکن، صنایع مرتبط با این بخش هم به تدریج از حالت سنتی خارج شده و همگام با صنایع دیگر رشد کرده ولی برخی از حوزه ها همچون سنگ کاشی و سرامیک هنوز به طور کامل نتوانسته رضایت مشتریان داخلی و خارجی را کسب نماید و توان رقابت در بازارهای بین المللی را پیدا کند.

    براساس این گزارش ،در حال حاضر توانایی و پتانسیل خوبی برای ساخت مصالح ساختمانی در کشور وجود دارد که اگر به درستی از این فرصت استفاده شود با تولید مصالح ساختمانی مرغوب به سمت ارتقای صنعت ساختمان و توسعه پایدار گام برداشته‌ایم.

    اما گفتنی است که مصالح ساختمانی ایران در صنعت ساختمان جهان از لحاظ کیفیت زبانزد بوده و در زمینه صادرات ضعیف عمل شده که لازمه پیشرفت آن تقویت بازاریابی بین المللی است.

    در این ارتباط اسماعیل کاظمی رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: ایران برای تامین مصالح ساختمانی نیازی به واردات ندارد و در این زمینه کشور از نظر مواد کانی غیرفلزی دارای منابع غنی است که در مقابل کالاهای وارداتی مشابه بی کیفیت بوده است.

    وی افزود: ایران در تولید سرامیک، کاشی و سیمان به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ به طوریکه سیمان تولیدی کشور در دنیا مشتریان زیادی دارد.

    کاظمی با اشاره به اینکه کشور ما در زمینه صادرات مصالح ساختمانی ضعیف عمل کرده است گفت: علت این امر را می‌توان در مسائل بین‌المللی و سیاسی جستجو کرد.

    وی همچنین افزایش هزینه حمل و نقل و نبود بازاریابی را دلیل کاهش صادرات دانست و افزود: برای دستیابی به جایگاه مطلوب در صادرات مصالح ساختمانی باید اجرای راهکارها و روشهای نوین علمی را در دستور کار خود قرار دهیم.

    رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران تاکید کرد:در سال جدید امیدوایم با تدابیر مسئولان و تقویت صادرات در زمینه مصالح ساختمانی شاهد پیشرفت این صنعت در کشور باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی