مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

نیاز ۲ میلیون واحدی مسکن کشور در هر سال

۹۰ درصد مکان‌یابی‌های مسکن مهر در مازندران درست نبود

عصر ساختمان:عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نیاز ۲ میلیون واحدی مسکن کشور در هر سال گفت: ۹۰ درصد مکان‌یابی‌های مسکن مهر در مازندران درست نبود.

نیاز ۲ میلیون واحدی مسکن کشور در هر سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، کمال علی‌پورخنکداری امروز در حاشیه بازدید از مسکن مهرشهر جدید پردیس، در خصوص چگونگی ساخت و سازهای مسکن مهر در کشور اظهار داشت: سالانه 800 هزار زوج جوان در کشور متأهل می‌شوند و در طی سال، یک میلیون و 800 تا 2 میلیون واحد مسکونی نیاز کشور است.

    وی افزود: دولت باید برنامه‌ریزی‌اش به نحوی باشد که هم سرمایه‌گذاران و هم اشخاص به سمت ساخت و ساز بروند؛ اگر دولت بتواند سالانه 800 هزار واحد مسکونی را با کمک مردم و انبوه‌سازان تولید کند، نیازها رفع می‌شود.

    وی تصریح کرد: این امر عاملی برای حرکت صنعت و رشد اقتصادی در کشور می‌شود و بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد؛ چون صنعت ساختمان عاملی برای حرکت یک جامعه مدرن و پویاست.

    علی‌پور ادامه داد: صنعت ساختمان باید جزء اولویت دولت‌ها باشد؛ نام ساخت و سازهای مسکن در دولت قبل، مسکن مهر بود و در این دولت می‌تواند مسکن امید یا مسکن تدبیر باشد.

    نماینده مردم شهرستان‌های قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت‌ها باید برای تأمین مسکن برنامه ویژه، مدون و مدرن داشته باشند و دولت روحانی باید مسکن مهر را تکمیل کند و به مردم تحویل دهد.

    عضو گروه عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبول دارم که در بیشتر نقاط کشور از لحاظ عارضه‌نگاری، مکان‌یابی و مکان‌سنجی ایرادات گسترده‌ای وجود داشته که باعث تحمیل هزینه‌های فراوانی برای دولت در بخش مسائل زیربنایی شده، اما این طرح باید تکمیل شود.

    وی تصریح کرد: درست است که قیمت زمین تأثیر فراوان بر قیمت مسکن دارد؛ ولی دلیل نمی‌شود که هر جایی که دسترسی آن از هزینه ساخت آن خیلی بیشتر است، بدون در نظر داشتن دسترسی‌ها و مسائل زیربنایی اقدام به ساخت و ساز کرد.

    این نماینده مجلس اضافه کرد: اولین ایرادی که به دولت گذشته وارد بوده، این است که مکان‌یابی درستی انجام نداده است.

    نماینده مردم شهرستان‌های قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان مازندران در 90 درصد شهرها مکان‌یابی درست نبوده است یا حتی بعضی از فازهای پردیس و گاهی بیشتر نقاط همچنان مشکل انتقال آب، برق و گاز وجود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی