مدیران خودروعصر اعتبار

وام بدون سپرده مسکن چیست؟

عصر ساختمان- به گفته علمداری، با تمدید مهلت پرداخت این نوع تسهیلات، درحالت انفرادی ۱۰‌میلیون تومان و درحالت زوجین ۲۰‌میلیون تومان (شامل دو فقره تسهیلات ۱۰میلیونی به هریک از زوجین) به متقاضیان پرداخت می‌شود که نیازی به خرید اوراق هم ندارد.

وام بدون سپرده مسکن چیست؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از شهروند،  وام مسکن بدون سپرده تا پایان شهریور به متقاضیان پرداخت می‌شود. این خبری است که محمدحسن علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفته و توضیح داده است؛ این طرحی است که از اول اردیبهشت در بانک مسکن اجرا شده و قرار بود تا پایان خرداد به اتمام برسد اما تصمیم گرفتیم دوباره آن را تمدید کنیم. با وام مسکن بدون سپرده شما در واقع حداکثر ٢۰‌میلیون تومان وام اضافه‌تر بدون خرید اوراق یا سپرده‌گذاری دریافت خواهید کرد. البته این وام تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که بخواهند سقف وام تصویب‌شده برای شهرشان را دریافت کنند. به‌عنوان مثال در تهران که سقف وام برای هر فرد ٧۰‌میلیون تومان است، متقاضی می‌تواند ١۰‌میلیون تومان وام را به صورت جعاله و ١۰‌میلیون تومان دیگر را به‌عنوان وام بدون سپرده دریافت کند که درمجموع وام دریافتی او ٩۰‌میلیون تومان می‌شود. حداکثر مبلغ وام بدون سپرده برای زوج‌هاست که دو وام ١۰‌میلیون تومانی و درمجموع ٢۰‌میلیون تومان است. بنابراین اگر زوجی بخواهند وام بدون سپرده بگیرند، باید سقف وام برای زوجین یعنی ١۰۰‌میلیون تومان وام بگیرند که این مبلغ به اضافه ٢۰‌میلیون تومان وام جعاله و ٢۰‌میلیون تومان وام بدون سپرده در مجموع ١٤۰‌میلیون تومان می‌شود. توضیحات بیشتر را در ادامه بخوانید.
    شرایط دریافت وام بدون سپرده
    بانک مسکن اعلام کرده است که این وام را از محل اعتبارات مازاد خود پرداخت می‌کند و به همین دلیل مهلت محدودی برای آن قایل است اما شرایط دریافت وام بدون سپرده چیست؟
    رئیس یکی از شعب بانک مسکن در این زمینه به «شهروند» می‌گوید: «منظور از دریافت تسهیلات بدون سپرده و اوراق به این  معناست که بانک حداکثر ١٢۰‌میلیون تومان وام می‌داد و حالا  ٢۰‌میلیون تومان هم مازاد بر آن برای متقاضیان درنظر گرفته است.»
    این کارشناس بانکی اضافه می‌کند: «این طرحی است که بانک بنا بر مصارف خود قرار داده و اگر مازاد منابع داشته باشد، این طرح ممکن است همچنان تمدید شود. البته باید درنظر داشت که سود این مبلغ مازاد ١٨‌درصد درنظر گرفته شده است.»  به گفته علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن هم درحال حاضر سقف تسهیلات از محل اوراق مسکن در حالت انفرادی 60، 50 و 40‌میلیون تومان به ترتیب در تهران، مراکز استان و شهرهای بزرگ و همچنین سایر شهرهاست و درحالت زوجین نیز 100، 80 و 60‌میلیون تومان به همین ترتیب است. این درحالی است که با تمدید پرداخت تسهیلات بدون سپرده، برای متقاضیان سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل اوراق در هریک از حالات ذکرشده، امکان استفاده از تسهیلات بدون سپرده و بدون نیاز به خرید اوراق نیز با سقف‌های مشخص فراهم است. البته تسهیلات بدون سپرده درصورتی تعلق می‌گیرد که متقاضی، سقف تسهیلات اوراق را دریافت کند و چنانچه تسهیلات دریافتی از محل اوراق، از سقف مصوب در هر شهر کمتر باشد، تسهیلات بدون سپرده به او تعلق نمی‌گیرد.
    نیازی به خرید اوراق نیست
    به گفته علمداری، با تمدید مهلت پرداخت این نوع تسهیلات، درحالت انفرادی 10‌میلیون تومان و درحالت زوجین 20‌میلیون تومان (شامل دو فقره تسهیلات 10میلیونی به هریک از زوجین) به متقاضیان پرداخت می‌شود که نیازی به خرید اوراق هم ندارد.
    مدیر امور اعتباری بانک مسکن در این زمینه یادآور شد: با توجه به این‌که امکان پرداخت یک فقره جعاله 20‌میلیون تومانی به تسهیلات‌گیرندگان مسکن از گذشته وجود داشته و هنوز هم این تسهیلات پرداخت می‌شود، درحال حاضر مجموع سقف تسهیلات ترکیبی مسکن از محل اوراق برای زوجین به 140، 120 و 100‌میلیون و برای تقاضای انفرادی به 90، 80 و 70‌میلیون تومان در سه گروه شهری رسیده است. این سقف ترکیبی شامل تسهیلات اوراق، تسهیلات بدون سپرده و همچنین تسهیلات جعاله می‌شود.
    سود ١٨‌درصدی وام بدون سپرده
    بنابر اعلام بانک مسکن، علمداری با بیان این‌که اعطای این تسهیلات به تمام متقاضیانی که تا پایان شهریورماه اقدام به تشکیل پرونده کنند، میسر خواهد بود، درعین حال تأکید کرد:   درصورتی که تسهیلات درخواستی از محل اوراق، به لحاظ مبلغ، کمتر از سقف‌های قابل پرداخت باشد یا این‌که به‌رغم استفاده از سقف، بخشی از تسهیلات از محل دیگری پرداخت شده یا بدهی قبلی باشد، دراین صورت پرداخت تسهیلات بدون سپرده به فرد متقاضی امکان‌پذیر نخواهد بود. علمداری با اشاره به این‌که سود تسهیلات از محل اوراق و نیز تسهیلات جعاله که آن‌هم با خرید اوراق پرداخت می‌شود، ١٧,٥ ‌درصد است، افزود: این درحالی است که سود تسهیلات بدون سپرده مذکور 18‌درصد تعیین شده است. همچنین مدت بازپرداخت تسهیلات بدون سپرده بانک مسکن همچون جعاله، پنج‌سال تعیین شده و اقساط ماهانه هر فقره تسهیلات 10‌میلیون تومانی درحالت انفرادی یا برای هریک از زوجین، حدود 254‌هزار تومان است. چنانچه متقاضیان خرید مسکن با استفاده از تسهیلات اوراق، در بافت‌های فرسوده شهرها اقدام به خرید خانه کنند، نرخ سود تسهیلات اوراق برای آنها 16‌درصد محاسبه خواهد شد و همچنین طول دوره بازپرداخت نیز بیشتر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار