مدیران خودروعصر اعتبار

یک تحلیل‌گر بازار سرمایه:

امسال نوبت سوددهی ناگهانی صنعت ساختمان در بورس است

عصر ساختمان:کارشناس بورس و بازار سرمایه گفت: در صنایع پیشرو برای سال ۹۵، صنعت ساختمان در طول ٢ سال آینده بالاترین بازدهى را در بازار سرمایه براى سرمایه‌گذاران به ارمغان خواهد آورد.

امسال نوبت سوددهی ناگهانی صنعت ساختمان در بورس است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید شریف‌پور گفت: در صنایع پیشرو برای سال 95، صنعت ساختمان در طول ٢ سال آینده بالاترین بازدهى را در بازار سرمایه براى سرمایه‌گذاران به ارمغان خواهد آورد، در ابتدا ذکر این نکته ضروری است که در کوتاه‌مدت شاخص کل اصلاح خواهد داشت، حتى ممکن است این اصلاح از لحاظ زمانى ٢ تا ٣ ماه به طول بینجامد و در حالت بدبینانه تا کانال 76 هزار واحد هم حرکت رو به عقب داشته باشیم.

    این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: اعتقاد شخصى من بر این است که از لحاظ عددى، افت زیادی متوجه شاخص کل نیست و بیشتر اصلاح زمانی است. در هر صورت بازار در سال جدید باز هم در برخى گروه‌ها حرکت‌هاى شارپى خواهد داشت.

    وی با تأکید بر لزوم توجه سرمایه‌گذاران بازار سرمایه و چرخش نگاه فعالان خاص و پیشروی این بازار در دوره زمانی کنونی (سال ٩٥) به سمت صنعت ساختمان، ادامه داد: متأسفانه همیشه نگاه عامه بازار، گذشته‌نگر است. به این معنا که نگاه فعالان بازار سرمایه عمدتا به صنایعی چون خودرو، بانک و پتروشیمیو پالاشگاهی است؛ در حالی که امسال نوبت بازدهی صنعت ساختمان است.

    وی تأکید کرد: این قانون نانوشته بازار است، اگر اعتقاد به ادامه رشد بازار در سال ٩٥ داریم این مهم در صنایعى که سرمایه‌گذار عام و تفکر عامه مطلق در بازار نگاهش آنجاست، دیگر به صورت شارپى به وقوع نخواهد پیوست؛ بلکه این رشد در گروه ساختمان استارت خواهد خورد و به گروه سیمان، کاشى و صنایع وابسته منتقل خواهد شد.

    شریف‌پور گفت: مسلماً هر گونه رشدى در ٤ گوشه بازار سرمایه باعث جذب نقدینگى و پویایى این بازار خواهد شد و از خروج سرمایه‌هاى قبلى از بازار جلوگیرى خواهد کرد، پس این را مسلم بدانید وجود یک چنین حرکاتى در بازار باعث ایجاد شور و نشاط در سطح کلى جامعه براى سرمایه‌گذارى و انتقال سرمایه از بازارهاى موازى به بورس و فواید آن نصیب گروه‌هاى دیگر هم خواهد شد.

    این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه خاطرنشان کرد: همانطور که رشد گروه خودرو و برخى تک‌سهم‌ها در زمستان ٩٤ باعث تغییر نگاه جامعه به بازار سرمایه شد، وجود حرکات شارپى هر چند به صورت تناوبى در گروه‌هاى مختلف این جو مثبت را حفظ خواهد کرد و تضمین ادامه رشد کلیت بازار و شاخص کل خواهد بود. فراموش نکنید تمام این تحلیل‌هاى بلندمدت، محتاج آرامش سیاسى ـ امنیتى کشور است و هر گونه ناملایمات در این زمینه تحلیل را شکست خواهد داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی