مدیران خودروعصر اعتبار

افشانی در حاشیه جلسه دولت اعلام کرد

توقف ساخت "خانه‌های دودکشی" در تهران

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: اتباع بیگانه با داشتن مجوز اقامت و کار در شهرداری قعالیت می کنند.

توقف ساخت "خانه‌های دودکشی" در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدعلی افشانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای 30 واگن جدید مناقصه برگذار شد، برنده که طرف چینی است انتخاب شد. به محظ امضای قرارداد، ساخت واگن ها آغاز می شود.

    وی درباره فعالیت اتباع خارجی غیرمجاز در شهرداری در ادامه گفت: اگر کسی از اتباع بیگانه غیر قانونی در شهرداری استفاده کرده من در جریان نیستم. شهرداری مطابق قانون عمل می کند و به هیچ کسی که غیر قانونی در کشور زندگی می کند کار نمی دهد.

    افشانی افزود: کسانی که از اتباع بیگانه در شهرداری فعالیت می کنند هم مجوز اقامت و هم مجوز کار را دارند.

    شهردار تهران یادآور شد: شهر یک طرح جامع و یک طرح تفصیلی دارد. در این دو طرح تعداد طبقات به طور کامل مشخص شده است. مبنای عمل ما طرح تفصیلی و طرح جامع است. من قبلا هم اعلام کردم دیگر اجازه نخواهم داد که ساختمان‌هایی مثل دودکش به نام مجموعه مسکونی ساخته می‌شدند و مانع دید و منظر مردم و آفتاب‌گیری ساختمان‌ها می‌شدند. ان‌شاءالله دیگر چنین ساختمان‌هایی ساخته نخواهد شد جز در جایی که بلندمرتبه‌سازی قبلا در طرح جامع و تفصیلی پیش‌بینی شده باشد.

    وی سپس گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما، بحث بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهر است. خوشبختانه جلسات مکرری در همین مدت داشتیم و الان هم اقدامات خوبی صورت گرفته است. پیش‌بینی ما این است که تا آخر سال 600 واحد آماده واگذاری خواهد شد؛ به این صورت که آنها زمین‌ها و بافت‌های فرسوده‌شان را در اختیار شهرداری بگذارند تا شهرداری آنها را ترمیم بخشد.

    افشانی گفت: در ادامه طرح بافت‌های ناکارآمد شهری سوله‌هایی که مربوط به شهرداری است را هم در اختیار اشخاصی قرار می‌دهیم که شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند و از فناوری نوین استفاده می‌کنند که ان‌شاءالله زندگی و حیات را به این بافت‌های فرسوده باز گردانیم.

    وی از دستور کار قرار گرفتن طرح‌هایی همچون طرح پارک‌ها و فضاهای عمومی نیز خبر داد و در عین حال از طرح «زندگی شبانه در تهران» ابراز بی اطلاعی کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار