مدیران خودروعصر اعتبار

رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان؛

۳۴هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور رفع تداخل شد

عصر ساختمان- رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: ۳۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور طی سال جاری رفع تداخل و شفاف سازی شد.

۳۴هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور رفع تداخل شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، علیرضا اورنگی در جلسه شورای امور اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از بزرگترین اقدامات دولت است که از 2 سال گذشته با جدیت در حال پیگیری است.

    وی به اختلافات ملکی بین کشاورزان و دولت در زمینه تداخلات اراضی ناشی از قوانین ضعیف و موازی کاری ها در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: با تصویب ماده 54 قانون رفع موانع تولید و تدوین و ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل ها، نیازی به مراجعه افراد و کشاورزان به دستگاه قضایی نیست.

    رییس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه سنددار کردن زمین های کشاورزان نیز در دستور کار این دولت است، گفت: یکی از موضوعات در کاهش سوء استفاده سودجویان از اراضی ملی، صدور سند مالکیت رسمی برای زمین های کشاورزان است.

    اورنگی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که در دستور کار دولت قرار دارد، قانون رفع تداخلات در زمین های ملی است که این قانون مسیر را برای سنددار کردن زمین های کشاورزان باز می کند.

    وی درباره اجرای طرح حدنگاری (تهیه نقشه ثبتی) در زمین های کشاورزی نیز گفت: 7 میلیون هکتار از زمین های کشاورزی از سال 94 برای سنددار شدن در دستور کار قرار دارد که سه میلیون هکتار آن تاکنون در سامانه ثبت اسناد کشور نهایی و کشاورزان به تدریج سند مالکیت دریافت می کنند.

    رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین، ملی بودن بیش از 86 درصد از عرصه و اراضی این استان را یادآور شد و گفت: تنها 10 درصد از اراضی این منطقه متعلق به بخش کشاورزی است.

    ذبیح الله غریب از اجرای طرح حدنگاری در بیش از 70 درصد از اراضی کشاورزی این استان خبر داد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه همه اراضی زراعی و باغی این استان زیر پوشش طرح ملی حدنگاری قرار خواهد گرفت.

    افتتاح ساختمان نوساز مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری و عملیات اجرای یکپارچه سازی و یکجا کشت 18 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان از برنامه های سفر معاون وزیر جهادکشاورزی به این استان بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار