مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان مطرح کرد:

پرداخت دیون پیمانکاران راه و شهرسازی گلستان با اسناد خزانه اسلامی

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان به پیمانکاران و مشاورانی که از سنوات قبل از این حوزه مطالبه دارند، نوید داد که بخشی از دیون آنها به استناد قانون بودجه سال ۹۴-۹۳ در قالب اسناد خزانه اسلامی پرداخت می‌شود.

پرداخت دیون پیمانکاران راه و شهرسازی گلستان با اسناد خزانه اسلامی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، علی بخش رستمی در گفت و گویی خبری گفت: در سال 94 در مرحله اول بالغ بر 120 میلیارد ریال منابع مالی از محل این اسناد برای پروژه‌های ملی و راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان گلستان ابلاغ شده که در حال تهیه و ارسال اسناد و مدارک مربوطه به وزارت راه و شهرسازی و بانک عامل پرداخت اسناد هستیم.

    رستمی ادامه داد: پیمانکاران و مشاورانی که از سنوات قبل از پروژه‌های ابلاغی و ملی این اداره کل طلبکار هستند، لازم است در اسرع وقت تقاضای خود را مبنی بر موافقت با دریافت اسناد خزانه اسلامی به اداره کل تقدیم داشته باشند تا مراحل قانونی اخذ اسناد انجام شود.

    این مقام مسوول در گلستان گفت: ارائه مدارک و مستندات مربوط به شرکت پیمانکاری یا مشاوره‌ای، آدرس، شماره حساب و امثالهم به اداره کل راه و شهرسازی گلستان برای دریافت این اسناد الزامی است.

    رستمی اضافه کرد: هزینه دیرکرد پرداخت دیون نیز از تاریخ قطعی شدن بدهی تا زمان انتشار اسناد به نرخ هر سال 20 درصد در این اسناد لحاظ شده است.

    به گفته وی، این اسناد در سررسید به منزله چک تضمینی قابل دریافت از بانک عامل است و قبل از سررسید قابل خرید و فروش در فرا بورس اوراق بهادار ایران نیز می‌باشد.

    وی متذکر شد: با توجه به عدم تخصیص اعتبارات مصوب در طول سال های 93-92-91 پروژه‌های عمرانی و انجام تعهدات از سوی پیمانکاران و مشاوران مبالغ متنابهی بدهی از سوی دولت به مجریان برای اجرای پروژه‌های عمرانی ایجاد شده که اداره کل راه و شهرسازی گلستان نیز مستثنی از این مساله نبوده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان یادآور شد: طی سال های 91 الی 93 تعداد زیادی قرارداد با بیش از 80 شرکت پیمانکاری و مشاوره‌ای منعقد شده که در اکثریت آنها دیون ایجاد شده است.

    رستمی متذکر شد: اسناد خزانه اسلامی یکی از روش‌های تامین مالی برای پرداخت دیون پیمانکاران است که به استناد قانون بودجه سال‌های 94-93 و آیین‌نامه اجرایی آن از نوع دیون ممتازه است و دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور متعهد است در سررسید این اسناد را پرداخت کند.

    وی ادامه داد: از محاسن این روش تسویه حساب بدهی آن است که خسارت تاخیر از زمان قطعی شدن طلب به ماخذ هر سال 20 درصد تعلق گرفته و این اسناد قابل خرید و فروش در فرابورس است و می تواند به عنوان وثیقه و تضمین پیمانکاران در جهت سپردن ضمانت بابت قراردادهای خود با دولت باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو