مدیران خودروعصر اعتبار

معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران مطرح کرد

سازمان میراث فرهنگی عمده دلیل جلوگیری از ساخت‌وساز در منطقه ۱۲ تهران

عصر ساختمان- معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران اظهار داشت: منطقه ۱۲ تهران دارای مشکلات فراوانی است که عمده آن جلوگیری از ساخت‌وساز در این منطقه توسط سازمان میراث فرهنگی به دلیل وجود بناهای به ظاهر قدیمی است.

سازمان میراث فرهنگی عمده دلیل جلوگیری از ساخت‌وساز در منطقه ۱۲ تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، غلامحسین آرام معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران در جلسه رسیدگی به مشکلات منطقه 12 شهر تهران اظهار داشت: منطقه 12 منطقه‌ای است که مجلس شورای اسلامی در حوالی آن قرار دارد و مشکلات این مناطق برای ما شناخته شده است.

    وی افزود: منطقه 12 با جمعیت 240 هزار نفر دارای یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق شهر تهران است و روزانه بین 2 تا 3 میلیون نفر از مناطق مختلف به آن سرازیر می‌شوند.

    وی با بیان اینکه بازار تهران نیز در منطقه 12 قرار دارد، گفت: با توجه به بافت فرسوده این منطقه شهرداری تهران باید به این منطقه توجه ویژه‌ای کند. پاساژ‌های متعددی در منطقه 12 وجود دارد که نیازمند بازنگری و رفع مشکلات است.

    آرام بیان داشت: مدارس منطقه 12 از لحاظ قدمت و بحث‌های آموزشی دارای شرایط خاصی هستند که نیاز است نمایندگان مجلس، مسئولان شهرداری و دیگر سازمان‌ها نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

    وی اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک مسئولان میراث فرهنگی در سطح شهر، استان و کشور را دعوت می‌کنیم که در جمع نمایندگان مجلس، شورای شهر، شهرداران و دیگر مسئولان اجرایی حضور یابند.

    یکی از مسئولان ستاد بازآفرینی در این جمع اظهار داشت: ما در تهران رئیس میراث فرهنگی مختص شهر تهران نداریم و مدیرکل میراث فرهنگی استان داریم که به دلایل مختلف در جلسات حاضر نمی‌شود.

    ساختمان پلاسکو که با مخالفت ساخت و ساز دوباره توسط سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است نیازمند نگاه ویژه مسئولان است زیرا زمینی به نام باغ اکبر که در گوشه ساختمان با قدمتی کم قرار دارد دلیل اصلی مخالفت سازمان میراث فرهنگی است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار