مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر امور اعتباری بانک مسکن در جمع انبوه سازان معرفی کرد

۵ محصول بانک مسکن برای فعالان ساختمانی

عصر ساختمان- فعالان ساختمانی با محوریت انبوه سازان می توانند در سال جاری از ۵ محصول بانک مسکن متناسب با نیاز مالی و شرایط اقتصادی خود استفاده کنند.

۵ محصول بانک مسکن برای فعالان ساختمانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، مدیر امور اعتباری بانک در نشست مشترک مدیران بانکی با انبوه­ سازان اعلام کرد: تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن، تسهیلات سرمایه­ در گردش، تسهیلات در حوزه بانکداری شرکتی، تسهیلات در حوزه بانکداری سرمایه ­گذاری و همچنین تسهیلات ویژه نوسازی بافت فرسوده، مجموعه محصولات اعتباری هستند که بانک مسکن در سال جاری آنها را طراحی و برای بهره­ برداری توسط سرمایه­ گذاران ساختمانی، به بازار ارایه کرده است.

    محمدحسن علمداری در این نشست گفت: امسال، اولویت تامین مالی مسکن در بانک، بر تقویت قدرت خرید مسکن تقاضای مصرفی بخصوص خانه ­اولی­ ها، عرضه واحدهای کم متراژ و همچنین سرعت بخشی به نوسازی بافت­ های فرسوده استوار است تا هدف دولت در بخش مسکن از بابت رونق ساخت و ساز و صاحب خانه شدن گروه ­های هدف، محقق شود. برای این منظور البته دو محدودیت نیز برای مدیریت شعب بانک مسکن در استان­ها در نظر گرفته شده که بر اساس آن، به دلیل محدودیت منابع اعتباری، پروژه ­های ساختمانی لوکس و بزرگ متراژ از دایره تسهیلاتی کنار گذاشته شده­ اند.

    مدیر امور اعتباری بانک مسکن با بیان اینکه در سال جاری، برنامه پرداخت 100 هزار فقره تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در سراسر شهرهای کشور تدوین شده است، افزود: بانک مسکن سیاست­های اعتباری سال 97 را به گونه­ ای تنظیم کرده که در ازای ساخت یک واحد مسکونی جدید با استفاده از تسهیلات ساخت، یک متقاضی مصرفی از جامعه هدف نیز به کمک تسهیلات خرید، از قدرت لازم برای خرید مسکن برخوردار شود تا در این قالب، تعادل بخشی به بازار عرضه و تقاضای مسکن صورت بگیرد.

    علمداری با بیان اینکه انبوه ­سازان باید سه اصل کلیدی در حوزه بانکداری را به عنوان مشتریان اصلی بانک مسکن رعایت کنند گفت: تعامل دو طرفه بین بانک و انبوه ­سازان، افزایش مراودات مالی مطلوب با بانک مسکن و انتخاب این بانک به عنوان بانک مرجع برای گردش حساب­ بانکی سه اصل مورد انتظار بانک مسکن از فعالان ساختمانی است که در صورت تحقق آن، مسیر پرداخت تسهیلات مسکن به دلیل تقویت منابع ناشی از سپرده ­گذاری و رسوب منابع، هموار خواهد شد. این مقام بانک مسکن همچنین از انبوه­ سازان خواست نسبت به تعیین تکلیف بدهی­­ شان بابت تسهیلات قبلی دریافتی، اقدام کنند.

    علمداری در ادامه سخنان خود در جمع انبوه ­سازان تصریح کرد: آن دسته از انبوه ­سازانی که به عنوان مشتری ویژه بانک مسکن طبقه­ بندی شوند می­ توانند از تسهیلات با سقف بیشتر و همچنین خدمات دیگر بانک، بهره ببرند.

    مدیر امور اعتباری بانک مسکن سقف تسهیلات بدون سپرده ساخت به شکل سنتی­ سازی در تهران، مراکز استان و شهرهای بزرگ، شهرهای کوچک و سایر مناطق شهری را به ترتیب 90 میلیون، 80 میلیون، 70 میلیون و 60 میلیون تومان اعلام کرد که در صورتی که انبوه ­سازان از روش­های مدرن و منطبق با صرفه ­جویی انرژی برای ساخت و ساز استفاده کنند به این سقف ­ها 20 میلیون تومان افزوده می ­شود.

    علمداری گفت: 20 درصد از تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن باید از محل خرید اوراق تهیه شود اما چنانچه سازنده­ های حرفه ­ای از تکنولوژی مدرن استفاده کنند و متراژ واحدهای مسکونی جدید در پروژه را 75 مترمربع در شهرهای بزرگ و 100 مترمربع در شهرهای متوسط و کوچک تعریف کنند (مساحت الگوی مصرف را رعایت کنند)، در این صورت نیازی به خرید اوراق نیست و 100 درصد مبلغ تسهیلات، به صورت بدون سپرده به آنها تعلق می­ گیرد.

    مدیر امور اعتباری بانک مسکن درباره تسهیلات سرمایه در گردش نیز گفت:‌ این تسهیلات برای خرید مصالح ساختمانی، مواد اولیه، خرید ماشین آلات و همچنین خرید دفتر کار و تجهیز آن،‌ به انبوه ­سازان تعلق خواهد گرفت.

    تسهیلات بانک مسکن در حوزه بانکداری شرکتی نیز به آن دسته از مشتریان بانک تعلق می­ گیرد که مراودات مالی و اعتباری مطلوب با بانک مسکن داشته باشند. در این قالب، مشتریان ویژه می ­توانند از حد اعتباری سالانه برای دریافت تسهیلات با سقف بیشتر استفاده کنند.

    تسهیلات در حوزه بانکداری سرمایه­ گذاری نیز امکان اتصال انبوه ­سازان به منابع مالی نهفته در بازار سرمایه را فراهم می­کند. امکاناتی همچون صندوق زمین و ساختمان و انواع اوراق بهادار در این دسته از تسهیلات طبقه ­بندی می­شود.

    مدیر امور اعتباری بانک مسکن محصول پنجم را نیز تسهیلات ویژه نوسازی بافت فرسوده معرفی کرد که به انبوه­سازان حرفه­ ای در تهران در این قالب، 100 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده پرداخت می­ شود. سقف این تسهیلات برای ساخت و سازهای مجهز به تکنولوژی نوین،‌ 120 میلیون تومان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار