مدیران خودروعصر اعتبار

شرایط تسهیلات بانکی خرید مسکن

عصر ساختمان- روند افزایش تماس مشتریان بانک مسکن با مرکز ارتباط با مشتریان در خرداد ماه نیز ادامه یافته و تعداد تماس‌ها با ۱۲ درصد افزایش نست به خرداد پارسال همراه بود.

شرایط تسهیلات بانکی خرید مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، بازار مسکن ماه های پرتلاطم و پر هیجانی را پشت سر می گذارد و بسیاری از متقاضیان مسکن به‌ رغم جهش قیمت مسکن، در تلاش هستند تا یک خرید مناسب در این بازار انجام دهند. در شرایطی که قیمت مسکن در خرداد ماه یک جهش غیرمنتظره و بی‌سابقه در طول 5 سال گذشته را پشت سر گذاشته است، تمایل به خرید مسکن در بازار افزایش یافته اما از آنجا که متقاضیان با محدودیت مالی روبرو هستند، تمایل به استفاده از تسهیلات مسکن برای خانه‌دار شدن نیز افزایش یافته است.

    در چنین شرایطی ساده‌ترین مسیر برای اطلاع از جزییات تسهیلات بانک مسکن پس از جست‌ و جو در منابع اینترنتی، تماس با مرکز ارتباط با مشتریان بانک (Call Center) است. در طول خرداد ماه تماس با این مرکز در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته حدود 12 درصد افزایش یافته است، طوری که تعداد تماس‌ها از حدود 13 هزار فقره در خرداد 96 به 14 هزار و 577 تماس در خرداد امسال رسیده است.

    پرتکرارترین سوالات مخاطبان در این تماس‌ها درباره تسهیلات بانکی خرید مسکن بوده است طوری که شرایط و سقف تسهیلات قابل دریافت از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم به عنوان در استطاعت‌ترین نوع تسهیلات در صدر پرسش‌ها بوده و پس از آن سوالاتی درباره مراحل دریافت و میزان تسهیلات از محل اوراق حق‌ تقدم تسهیلات مسکن و نیز دریافت تسهیلات بدون سپرده و جعاله در رتبه سوم سوالات پرتکرار قرار داشته است.

    از آنجا که تسهیلات بدون سپرده و بدون نیاز به خرید اوراق مسکن چند ماه یکبار و در مقاطع فصلی تمدید می‌شود، بسیاری از متقاضیان برای اطلاع از اینکه این تسهیلات همچنان در شعب بانک مسکن پرداخت می‌شود یا پرداخت آن متوقف شده است، با مرکز ارتباط با مشتریان بانک تماس گرفته‌اند.

    همچنین سقف تسهیلات جعاله تا پایان سال جاری در اردیبهشت ماه همچون روال سال گذشته 20 میلیون تومان تعیین شد که این میزان دو برابر جعاله تعمیرات مسکن سایر بانک‌هاست. به این ترتیب در خرداد ماه متقاضیان خرید مسکن در تماس با این مرکز از چند و چون تسهیلات جعاله بانک مسکن مطلع شدند.

    از دیگر مبادی ارتباطی بانک مسکن با مشتریان، سامانه صندوق صوتی است که تحت تاثیر تغییر وضعیت بازار مسکن در ماه گذشته از این امکان ارتباطی نیز بیش از همیشه بهره‌برداری شد، طوری که تماس با این صندوق با رشد 70 درصدی در خرداد نسبت به ماه مشابه سال قبل از 232 فقره به 394 فقره افزایش یافت.

    همچنین بخشی از مخاطبان بانک مسکن از طریق پیام الکترونیکی (ایمیل) با این مرکز در تماس بوده‌اند که آمار رشد قابل توجه در حد 285 درصدی تعداد ایمیل‌ها نیز بازتابی از وضعیت بازار مسکن و تمایل مردم برای اطلاع از چند و چون روش‌های خانه‌دار شدن در شرایطی که قیمت‌ها به میزان چشمگیری افزایش یافته، بسیار زیاد است.

    به گزارش هیبنا، شهروندان تهرانی جهت برقراری ارتباط با این مرکز می‌توانند همه روزه از ساعت 7:30 تا 16 و پنج‌شنبه‌ها تا ساعت 13 با شماره تلفن 1830 و هموطنان ساکن در سایر شهرها نیز می‌توانند ‌با شماره 02161088 تماس بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار