مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بازرسی کرمانشاه:

بر کیفیت ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده نظارت داریم

عصر ساختمان- مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه گفت: عملکرد دستگاه‌ها و کیفیت ساخت و سازها در مناطق زلزله‌زده را مورد نظارت قرار داده‌ایم.

بر کیفیت ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده نظارت داریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد جهانیان دیروز(سوم تیر) در نشستی خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزارشد، به حادثه دلخراش زلزله سال قبل اشاره کرد و افزود: پس از وقوع زلزله همسو با دستگاه های اجرایی جهت حمایت از زلزله زدگان بصورت مرتب بازرسی‌هایی را انجام دادیم .

    مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه گفت: در حوزه تخریب مسکن‌های مهر، مراکز درمانی و دولتی در این مناطق نیز پرونده هایی تشکیل شده که اکنون در دست اقدام هستند.

    وی تاکید کرد: همچنین کیفیت ساخت و سازها در مناطق زلزله را مورد نظارت قرار داده ایم.

    وی در ادامه با بیان این مطلب که سازمان بازرسی یک سازمان نظارتی است که نظارت آن بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و مقابله با فساد است، اظهار کرد: ماحصل نظارت‌های سازمان در قالب سه نوع گزارش شامل گزارش کیفری، اختصاصی و تخلفات تهیه و به مراکز مربوطه ارسال می‌شود.

    وی مقابله با فساد را از جمله اهداف این نظارت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: در بحث مقابله با فساد نظارت‌ها باید همگانی و مستمر باشد، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود تا یک عمل برخلاف شئون اداری قباحت اجتماعی پیدا کند.

    مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه با تاکید بر این‌که همه دستگاه‌ها باید در امر اطلاع، گزارش و مقابله با فساد مشارکت داشته باشند، افزود: در اقدامات اجرایی دستگاه‌ها از جمله در هزینه‌ها، حقوق‌ها، معاملات و مناقصات باید اصل شفافیت وجود داشته باشد که در این خصوص  توسعه دولت الکترونیک از راهکارهای مقابله با فساد است.

    وی با بیان این‌که سال گذشته 30 بازرسی برنامه‌ای از دستگاه‌های استان بعمل آمد، گفت: در این نوع از بازرسی از قبل به دستگاه اطلاع داده می‌شود و برنامه ریزی شده و طولانی مدت- بیش از یک ماه- است.

    جهانیان در خصوص نتایج این بازرسی ها گفت: مجموعا 202 فقره گزارش اختصاصی ماحصل این بازرسی‌ها بود.

    وی از برنامه ریزی برای اجرای 35 بازرسی برنامه‌ای از ادارات استان در سالجاری خبر داد و عنوان کرد: در سه ماهه امسال هشت مورد از این بازرسی‌ها را انجام داده‌ایم.

    وی هم‌چنین بااشاره به انجام 166 فقره بازرسی موردی از ادارات استان طی سال گذشته، گفت: این بازرسی ها در پی اطلاع رسانی و یا ثبت شکایات انجام گرفته است.

    به گفته این مسئول تعداد گزارشات اختصاصی این بازرسی ها 122 مورد بوده است.

    مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه تاکید کرد: تعداد بازرسی‌های استان در سال 96 نسبت به سال 95 افزایش 45 درصدی داشته است.

    وی هم‌چنین با بیان این‌که یکی از وظایف سازمان بازرسی ارائه پیشنهاد جهت اصلاح امور به دستگاه های مختلف استان است، گفت: سال 96 حدود 779 مورد نامه پیشنهاد اصلاح امور به دستگاه های استان دادیم.

    جهانیان اصل پیشگیری را از دیگر وظایف سازمان بازرسی استان اعلام و خاطر نشان کرد: پیشگیری یک مقوله اجتماعی پیشرفته در  همه کشورها و دستگاه قضایی دنیا است.

    وی تاکید کرد: در این نامه های پیشنهادی به منظور پیشگیری از وقوع جرائم سعی خواهیم کرد اگر اطلاعاتی مبنی بر احتمال بروز جرم در دستگاهی داریم، به آنها گزارش دهیم و پیشنهادات لازم برای جلوگیری از وقوع جرم را بدهیم.

    مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه ها باید پاسخ درخواست نامه های پیشنهادی را به ما بدهند، اضافه کرد: از مجموع پیشنهادات اصلاحی به دستگاه ها، 395 فقره گزارش اثر بخشی داشته ایم.

    وی گفت: همچنین سال گذشته 77 فقره و در سه ماهه امسال 20 فقره نامه هشداری را در حوزه پیشگیری از وقوع جرم به دستگاه ها ارسال کرده ایم.

    جهانیان عنوان کرد: این نامه ها بیشتر در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی بوده که دستگاه ها ملزم به رعایت این دو موضوع هستند.

    وی تاکید کرد: همچنین پیشرفت دستگاه ها را در بحث دولت الکترونیک مورد رصد قرار می دهیم و در صورت روند کند فعالیت دستگاهی نامه هشداری به آن دستگاه خواهیم داد.

    مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه در ادامه از ثبت هزار و 116 شکایت مردمی در سامانه 136 طی سال گذشته خبرداد و گفت: بیشترین حجم شکایات از شهرداری ها، بانک ها، حوزه اقتصادی، حوزه بهداشت و درمان و کشاورزی بوده است.

    وی همچنین در خصوص نظارت بر معاملات و مناقصات دستگاه ها اظهار کرد: سال گذشته 645 مورد معاملات و مناقصات دستگاه ها را رصد کردیم که 28 فقره منتج به لغو یا تجدید معامله یا مناقصه شد.

    جهانیان گفت: سامانه معاملات و مناقصات را اخیرا در قالب یک ستاد در سازمان صنعت و معدن مستقر کرده ایم.

    به گفته این مسئول، مرز و مقابله با کالای قاچاق، فرار مالیاتی، حوزه بانکداری و انحراف بانک ها از پرداخت تسهیلات، پولشویی و قاچاق کالا و ارز، اختلاس، حفظ محیط زیست، دفع زباله های شهری، کمیسیون ماده 100شهرداری، حفاظت از منابع آبهای زیرزمینی، رفع موانع تولید، حمایت از سرمایه گذاران و... از جمله موضوعات مورد توجه سازمان بازرسی استان در سال گذشته و امسال بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی