مدیران خودروعصر اعتبار

ساکنین حاشیه رودخانه‌های رشت به مسکن مهر می‌روند

عصر ساختمان:دو رودخانه زرجوب و گوهررود که زمانی به دلیل زلالی و پاکیزگی نام‌های زیبایی چون گوهر و زر بر این شاهرگ‌های حیاتی شهرستان رشت گذاشته شده بود و مردم در آن‌ها به تفرج و ماهی‌گیری می‌پرداختند، این روزها به کانال حمل فاضلاب تبدیل شده‌اند.

ساکنین حاشیه رودخانه‌های رشت به مسکن مهر می‌روند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، از سوی برخی از طبیعت دوستان گیلان نیز پیشنهاد شده است اگر قرار نیست کسی این رودخانه‌ها را نجات دهد، حداقل نام گوهر‌رود به گل رود و نام زرجوب به زهر جوب تغییر پیدا کند، زیرا این رودخانه‌ها از عوامل اصلی افزایش سرطان در گیلان شناخته شده‌اند.

    این همه آلودگی رودخانه‌های رشت به دلیل سرازیرشدن انواع فاضلاب‌های صنعتی، بیمارستانی، کشاورزی و خانگی ‌است و به خصوص در هوای گرم تابستان گیلان بوی بسیار بد این رودخانه مردم و مسافرین استان را رنج می‌دهد.

    آلودگی علاوه بر ایجاد بوی متعفن این رودخانه‌ها، مناظر زشتی در حاشیه این رودخانه‌ها بوجود آورده است و موجب شده مشکلات شهری برای مردم بوجود آید.

    علی خاوری مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ‌با بیان این که 200 واحد مسکن مهر برای جایگزینی و تخلیه ساکنین حاشیه‌های رودخانه رشت اختصاص یافته است، گفت: درحال حاضر رودخانه‌های رشت اصلا وضعیت مناسبی ندارند و اگر متولیان ساماندهی این رودخانه‌ها به موقع برای نجات و احیای این رودخانه‌ها اقدام می‌کردند، اداره کل راه و شهرسازی گیلان نیز در حوزه کاری خود می‌توانست اقدامات جدی برای از بین بردن مناظر نامناسب حاشیه این رودخانه‌ها انجام دهد.

    وی خاطر‌نشان کرد: برای دور کردن ساکنین حاشیه رودخانه‌های رشت 200 واحد از واحدهای مسکن مهر رشت را در اختیاری شهرداری رشت گذاشته‌ایم و این کار برای اولین بار در کشور انجام شده است.

    خاوری افزود: در صورت جایگزینی متخلفان و ساکنان حاشیه رودخانه‌های رشت در مسکن مهر حریم رودخانه آزاد می‌شود و می‌توان کارهای مطالعه شده را اجرایی کرد.

    دکتر آخوندی وزیر راه وشهر سازی نیز در سفر خود به گیلان در ایام نوروز با اشاره به اهمیت نقش مهم رودخانه‌های شهر در ایجاد طراوت و جذب گردشگر گفت: رودخانه‌های رشت اکنون از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و در بازآفرینی شهر باید این امر لحاظ شود.

    وی با بیان اینکه در بازآفرینی شهرها هدف اصلی اصلاح و ساخت محله‌های قدیمی ناهنجار است، افزود: برای بازآفرینی شهرها باید‌ به موضوعات رفاهی، تجاری و ... توجه شود و جایگاهی ایجاد‌ می‌شود تا مردم لحظات استراحت خود را به خوبی سپری کنند.

    آخوندی خاطر‌نشان کرد: برای اجرای پروژه پیاده‌راه فرهنگی رشت یک محور بسیار طولانی از غرب و شرق در نظر گرفته شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو