مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

محدودیت در عرضه مسکن عامل رکود بازار

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، ایجاد محدودیت در عرضه مسکن را عامل ایجاد رکود در بازار خواند و گفت: در شرایط فعلی بازار از حباب قیمتی اشباع شده است.

محدودیت در عرضه مسکن عامل رکود بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، یوناتن بت کلیا با بیان اینکه افزایش عرضه مسکن و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا راهکار جلوگیری از رکود در بازار است، گفت: ایجاد محدودیت به هر نحوی در عرضه مسکن تبعات بسیاری برای بازار داشته و می تواند حجم حباب قیمتی را نیز افزایش دهد.

    نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سیاست تسهیلات دهی در بخش مسکن باید تقویت شده و سایر بانک ها نیز به حوزه وام دهی اضافه شوند، افزود: در شرایط فعلی باید با افزایش تولید مسکن از رکود احتمالی در این بازار اجتناب کرد.

    تخلیه حباب قیمت مسکن لازم است

    وی با بیان اینکه در شرایط فعلی بازار از حباب قیمتی اشباع شده است، تصریح کرد: باید سازوکارهایی برای تخلیه حباب قیمتی در این بخش در نظر گرفته شود در غیر این صورت رکود تورمی بازار را درگیر می کند.

    بت کلیا با تاکید بر اینکه اجرای طرح مسکن اجتماعی با هدف تولید مسکن انبوه برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه ضروری است، افزود: دولت علاوه بر اهتمام به بازآفرینی شهری باید اقدامات مناسبی در مسیر تولید مسکن نیز داشته باشد.

    جبران کسری مسکن در کشور با فعال سازی بخش خصوصی

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه جبران کسری مسکن در کشور با فعال سازی بخش خصوصی در حوزه ساخت و ساز ممکن است، تصریح کرد: دولت باید با میدان دادن به بخش خصوصی در حوزه مسکن تنها سیاست گذاری کند.

    بت کلیا با تاکید بر اینکه تعامل تیم اقتصادی دولت با دستگاه های مسئول در بخش مسکن می تواند ساماندهی بازار را تسریع کند، گفت: در شرایط فعلی بازار مسکن ملتهب بوده و هر چند که دولت اقداماتی در مسیر بهبود انجام داده؛ اما هنوز در بازار نمود نداشته است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ارایه مشوق ها و تسهیلات کارآمد به بخش خصوصی یکی از مهم ترین مولفه های ساماندهی بازار مسکن است زیرا این بخش می تواند تحرک رو به مثبتی در بازار ایجاد کند./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو