مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

تکرار تخریب سازه در انتظار ساختمان های همجوار پلاسکو

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، از تکرار حادثه پلاسکو برای ساختمان های همجوار آن خبر داد و گفت: مجلس آمادگی برگزاری جلسات سه جانبه با وزارت راه، شهرداری و همچنین بنیاد مستضعفان برای تعیین تکلیف هر چه سریع تر این ساختمان را دارد.

تکرار تخریب سازه در انتظار ساختمان های همجوار پلاسکو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، شهرام کوسه غراوی  با انتقاد از تاخیر در ساخت مجدد پلاسکو، گفت: صدور مجوز یا هر مانعی که بر سر ساخت مجدد این ساختمان وجود دارد، باید از سر راه برداشته شود.

    نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاخیر در ساخت مجدد پلاسکو بسیاری از کسبه را متضرر کرده است، افزود: متاسفانه عدم پاسخگویی مسئولان به کسبه در خصوص چرایی تاخیر در ساخت این مجتمع بیش از هر چیزی به نارضایتی ها دامن زده است.

    تاخیر در ساخت پلاسکو جدید تبعات بسیاری به همراه دارد

    وی با تاکید بر اینکه باید در نخستین سالگرد حادثه پلاسکو ساخت این ساختمان صورت می گرفت، تصریح کرد: عدم قبول مسئولیت ساخت این ساختمان از سوی مسئولان مربوطه و بی توجهی به تبعات آن مشکلات عدیده ای را رقم زده است.

    کوسه غراوی با بیان اینکه دولت باید نسبت به ساخت پلاسکو با حساسیت بیشتری ورود کند، گفت: مجلس آمادگی برگزاری جلسات سه جانبه با وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و همچنین بنیاد مستضعفان برای تعیین تکلیف هر چه سریع تر این ساختمان را داشته و تاکنون بارها این موضوع را اعلام کرده است.

    مجوز ساخت پلاسکو جدید درگیر بروکراسی اداری نشود

    وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید هر چه سریع تر با بررسی کارشناسانه جوانب کار نسبت به ارایه مجوز برای ساخت مجدد پلاسکو اقدام کند و از درگیر شدن با بروکراسی اداری بپرهیزد، افزود: بنیاد مستضعفان نیز باید موانع پیش روی ساخت مجدد این ساختمان را هر چه سریع تر از سر راه بردارد.
    روند آواربرداری ساختمان تخریب شده پلاسکو
    روند آواربرداری ساختمان تخریب شده پلاسکو

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بیش از ساخت مجدد پلاسکو فرسوده بودن ساختمان های همجواری آن نگران کننده است، گفت: دولت باید با ورود به بحث نوسازی از تکرار حادثه ای مشابه با پلاسکو جلوگیری کند.

    نگرانی درباره عدم پایداری ساختمان های همجوار پلاسکو جدی است

    وی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل عدم ورود به بحث ساخت مجدد پلاسکو عدم پایداری ساختمان های همجوار در گودبرداری بوده است، تصریح کرد: ساختمانی که فرسوده بوده و تحمل گودبرداری ساختمان های کنار دستی خود را ندارد به طور حتم در آینده نه چندان دور مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسئولان مربوطه باید در حوزه ساخت پلاسکو جدید دست از تعارف بردارند، یادآور شد: انتظار می رود دولت با ورود ضربتی به بحث ساخت پلاسکو تعیین تکلیفی نیز برای ساختمان های مجاور آن انجام دهد./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار