مدیران خودروعصر اعتبار

برگزاری هفتمین اجلاس وزاری مسکن و شهرسازی منطقه آسیا_ اقیانوسیه در تهران

عصر ساختمان- هفتمین اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی منطقه آسیا - اقیانوسیه ۳۰ مهرماه الی ۲ آبان ماه امسال در شهر تهران برگزار می‌شود.

برگزاری هفتمین اجلاس وزاری مسکن و شهرسازی منطقه آسیا_ اقیانوسیه در تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشست هماهنگی برگزاری هفتمین اجلاس وزرای راه و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه با حضور نمایندگانی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی، مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی، ستاد اسکان بشر سازمان ملل متحد، وزارت نیرو، سازمان بهزیستی، بانک مرکزی، شهرداری تهران، سازمان نوسازی شهر تهرا، وزارت امور خارجه، بانک مسکن و سایر نهادهای مرتبط در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

    در نشست سال 2005 سران کشورهای آسیا و اقیانوسیه مقرر شد که اجلاس وزرای راه و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه با هدف دستیابی به توسعه پایدار تا سال 2020 تشکیل شود که اولین اجلاس در سال 2006 در دهلی نو برگزار شد و تهران میزبان دومین اجلاس با عنوان «توسعه شهری پایدار» بود. در ششمین اجلاس که سال 2016 در دهلی نو برگزار شد، پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی مجدد اجلاس پذیرفته شد، بنابراین تهران میزبان هفتمین اجلاس خواهد بود.

    اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی کشورهای آسیا و اقیانوسیه را متشکل از 5 کارگروه منطقه ای "هویت شهری و روستایی"، "بهسازی شهری"، "ارائه خدمات اساسی"، "تامین مالی مسکن پایدار" و "توسعه شهری با تمرکز بر بلایای طبیعی" با هدف رسیدگی تخصصی به موضوعات است که راهبری کمیته دوم یعنی کمیته بهسازی شهری با جمهوری اسلامی ایران می باشد و دبیرخانه آن در شرکت بازآفرینی شهری ایران مستقراست.

    در کشورهای عضو نیز کارگروه های ملی با همین موضوعات تشکیل شده که حاضران در این جلسه عضو این کارگروه ها هستند و مسئولیت کارگروهها در ایران به ترتیب بر عهده معاونت شهرسازی ومعماری، شرکت بازآفرینی شهری، وزارت نیرو، معاونت مسکن و ساختمان و مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی است.

    همچنین مقرر گردید دستگاههای مختلف عضو کارگروههای تخصصی، ظرفیت های بخشی خود را در قالب برگزاری نمایشگاه، بازدید و ... به دبیرخانه اجلاس معرفی نمایند تا در بخش برنامه جانبی اجلاس به مهمانان ارائه شود.

    گفتنی است؛ هفتمین اجلاس وزرای راه و شهرسازی کشورهای آسیا و اقیانوسیه، با شرکت 65 کشور جهان در تاریخ 22 الی 24 اکتبر 2018 مصادف با 30 مهر و اول و دوم آبان 1397 در تهران برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو