مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ۱۲:

برای نوسازی پاساژ فرسوده یک سال پیش پروانه ساخت صادر شد

عصر ساختمان- محسنی با بیان اینکه به خاطر ضعف استحکام بنای پاساژ از یک سال پیش به آن پروانه ساخت داده بودیم گفت: مالکین برای نوسازی اقدام نکردند و با عدم رعایت اصول انبارداری موجب حادثه‌آفرینی شدند.

برای نوسازی پاساژ فرسوده یک سال پیش پروانه ساخت صادر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان محسنی شهرداری منطقه 12 شهرداری تهران با اشاره به آتش‌سوزی شب گذشته در یکی از پاساژهای خیابان امیرکبیر که سبب فروریختن بخشی از آن شد، گفت: این ساختمان فاقد استحکام بنایی بود و ما بارها اخطارهای لازم را داده بودیم.

    شهردار منطقه 12 با بیان اینکه از سال گذشته برای ایمن‌سازی این پاساژ پیگیری‌های بسیاری انجام شده، گفت: به منظور بازسازی این ساختمان پروانه ساخت هم صادر شده بود، اما مالکین پروژه را رها کرده بودند که روز گذشته سبب حادثه‌آفرینی شد.

    وی تصریح کرد: ما بر اساس اولویت‌های یک، دو و سه مانع فعالیت ساختمان‌های نا ایمن می‌شویم. این ساختمان جزو اولویت یک ما نبوده و به همین دلیل مانع فعالیت آن نشدیم.

    وی افزود: در حال حاضر 1998 ملک خطرناک در سطح منطقه وجود دارد که با کمک نیروهای آتش‌نشانی شناسایی شده‌اند.

    محسنی با بیان اینکه علت اصلی وقوع حادثه در این پاساژ به خاطر انبارگردانی بوده است، اظهار کرد: زیرزمین این پاساژ برای انبار استفاده می‌شده است و نحوه چیدمان موجب حادثه شده بود. بعد از وقوع آتش‌سوزی، آتش نشانها برای خاموش کردن حریق از آب استفاده کردند و نفوذ آب به ساختمان سبب شد که ساختمان تاب‌آوری خود را از دست بدهد و ریزش کند.

    وی با بیان اینکه قسمت ریزش کرده مربوط به بخش شیروانی بوده، ادامه داد: گاهی اوقات یک ساختمان به خاطر نوع لوازم انبار شده در آن  خطرناک محسوب می‌شود و یا گاهی در کنار لوازم از گاز و برق غیرمجاز استفاده می‌کنند؛ همه اینها دست به دست هم می‌دهند و وضعیت خطرناکی را بوجود می‌آوردند که با یک جرقه سبب حادثه می‌شود.

    محسنی با بیان اینکه مالکان و دارندگان سرقفلی به سبب عدم رعایت اصول انبارداری مقصر حادثه شناخته می‌شوند، اظهار کرد: این ساختمان قدیمی بوده و چون امکان مقاوم‌سازی نداشته، ما از یک سال گذشته برای آن پروانه ساخت صادر کرده‌‌ایم.

    شهردار منطقه 12 با بیان اینکه چیدمان اجناس 80 درصد از سهم حادثه را به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: 20 درصد دیگر حادثه به خاطر ناایمن بودن ساختمان بوده است که اگر ساختمان بازسازی می‌شد، آتش‌ نمی‌توانست موجب ریزش سقف شود.

    محسنی خاطرنشان کرد: تا زمانی که کسبه برای تامین ایمنی واحدها مشارکت نکنند، کار ایمن سازی ساختمانها به کندی پیش خواهد رفت.

    وی در پایان اظهار کرد: ما پیش از این هفت مورد از این پاساژها که هر کدام 140 واحد تجاری داشتند را تعطیل کرده‌ایم و به تبع آن واحدهای دیگر به صورت خودجوش اقدام به ایمن سازی کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار