مدیران خودروعصر اعتبار

استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان برای نوسازی بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان:معاون وزیر راه و شهر سازی گفت : دولت۵۰۰ میلیارد تومان از دیون خود به شهرداری را برای نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت می کند.

استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان برای نوسازی بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،  محمدسعید ایزدی اظهار کرد: دو پیشنهاد برای کمک به نوسازی و بهسازی شهری از طرف کمیسیون عمران و کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی و به کمیسیون تلفیق ارایه شده است که یکی از آنها پرداخت دیون دولت به شهرداری‌ها در مورد تخفیف عوارض و دیگری پرداخت مابه‌التفاوت سود تسهیلات بافت‌های فرسوده است.

    وی افزود: در قانون احیای بافت‌های فرسوده شهرداری‌ها موظفند از 50 تا 100 درصد عوارض نوسازی را تخفیف دهند و دولت موظف است این میزان را به شهرداری بدهد که به جز سال 1389 هیچ سالی این مبالغ پرداخت نشده اما طبق این پیشنهاد قرار است سالانه حداقل 500 میلیارد تومان اختصاص یابد.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ادامه داد: دومین پیشنهاد پرداخت مابه‌التفاوت سود تسهیلات بافت‌های فرسوده و تعهد دولت مبنی بر پرداخت 10 درصد از مبلغ سود تسهیلات است که امیدواریم به زودی در کمیسیون تلفیق تصویب شود.

    ایزدی در پاسخ به سوالی در مورد روند اجرای هشت مدل بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: خوشخبتانه روز سه‌شنبه آقای جهانگیزی معاون اول رییس‌جمهور یکی از این مدل‌ها را که بخش خصوصی عهده‌دار آن است، باعنوان مدل شمس ایرانیان رونمایی کرد که در حال عملیاتی شدن است. این مدل در منطقه 17 شهر تهران تجربه خوبی دارد و قصد داریم این تجربه را به سایر نقاط تعمیم دهیم.

    وی تصریح کرد: در نظر داریم با حمایت بخش خصوصی از ظرفیت انبوه‌سازان برای نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنیم و برای اولین بار نهادی را ایجاد کنیم که به شکل اختصاصی می‌تواند متولی طرح‌های نوسازی و بهسازی باشد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در مدل‌های نوسازی بافت‌های فرسوده دولت کمک تسهیلاتی صورت می‌دهد، شهرداری بسته‌های تشویقی ارایه می‌کند و بقیه کار با خود مردم است، گفت: مزیت این مدل این است که وابستگی‌اش به دولت در جنبه‌های حمایتی است و منابع مالی از طریق مردم تامین می‌شود. کاری که در منطقه 17 انجام شده این است که مردم پلاک خود را در اختیار انبوه‌ساز قرار می‌دهند و از وام مسکن برخوردار می‌شود.

    ایزدی گفت : یکی از ویژگی‌های این مدل، عدالتی است که در تخصیص سود در نوسازی، نصیب صاحب ملک می‌شود و یکی از مشکلات در نظام بساز و بفروشی این است که سازنده ،سود اصلی را می‌برد اما این مدل معادله برد - برد است که توسعه‌گر و صاحب ملک از سود متناسب برخوردار می‌شوند. در کیفیت ساخت و ساز هم تلاش داریم از بهترین مصالح استفاده شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار