مدیران خودروعصر اعتبار

حبیب اله بیطرف در گفت و گو با عصر ساختمان :

حذف سازمان نظام مهندسی غیرقانونی است

عصر ساختمان- در شرایطی که مراحل تصویب الزامات اداری قانون نظام مهندسی در دست تدوین است؛ انجام این کار از سوی شهرداری به معنای نقض قانون است.

حذف سازمان نظام مهندسی غیرقانونی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    همانطور که در شبکه های مجازی منعکس شده است، شهرداری تهران از نهم فروردین،  در اقدامی یکجانبه با دعوت مالکین جهت معرفی ناظر به دفاتر خدمات الکترونیک شهر و تعیین ناظر ، عملا اجرای آیین نامه اجرایی ماده ٣٣ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را تعطیل کرده است.
    حبیب اله بیطرف رئیس سازمان نظام مهندسی تهران در گفت و گو با عصر ساختمان این اقدام شهرداری را غیر قانونی خواند و گفت: در شرایطی که مراحل تصویب الزامات اداری قانون نظام مهندسی در دست تدوین است؛ انجام این کار از سوی شهرداری به معنای نقض قانون است.
    وی ادامه داد:در بند 34 آئین  نامه اجرایی ماده 33  صراحتا آورده شده که نظارت بر ساخت و ساز باید از طریق سازمان نظام مهندسی انجام شود.
    رئیس سازمان نظام مهندسی تهران با بیان این که ناکارآمدی سازمان نظام مهندسی را رد می کنم و اصلا این گونه نیست که سازمان نظام مهندسی کارآیی نداشته باشد؛ گفت:اگر این سازمان از ساخت و ساز کنار گذاشته شود عملا ارجاع کار به دست افراد فاقد صلاحیت می افتد و دفاتر فروش برگه دوباره رونق می گیرد.این امر در نهایت منجر به افت کیفیت ساختمان ها می شود.
    به گزارش عصر ساختمان، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ضمن اعلام فوری موضوع به دکتر مظاهریان و بررسی کم و کیف اجرای دستورالعمل معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مناطق ٢٢ گانه شهرداری تهران ، در روز شنبه ١٤ فروردین جلسه فوق العاده هیات مدیره خواهد داشت و موضوع را از ابعاد مختلف بررسی و اتخاذ تصمیم و اطلاع رسانی خواهد کرد .
    از آنجا که با  ارایه  پیش نویس نظامات  اداری قانون نظام مهندسی به هیات دولت ، احتمال تسری چنین اقداماتی از جانب شهرداری های مراکز سایر استان ها متصور است، پیشنهاد تشکیل جلسه فوق العاده شورای مرکزی و رؤسای سازمان های نظام مهندسی نیز  به شورای مرکزی داده شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان ( http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار