مدیران خودروعصر اعتبار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خبر داد؛

اجرای ۱۳ پروژه ی هوشمندسازی در شهر مشهد

عصر ساختمان:اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی دیدار کردند.

اجرای ۱۳ پروژه ی هوشمندسازی در شهر مشهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد مقدوری در این دیدار گفت: 13 پروژه ی هوشمندسازی شهر با 330 میلیارد ریال اعتبار و محوریت پیشبرد کار بخش خصوصی برای سال 2017 میلادی، امسال در مشهد اجرا می شود.
    وی افزود: مشهد برای برگزاری جشن ها و آیین های علمی و فرهنگی این مناسبت با اجرای طرح ها و پروژه های پژوهشی، تحقیقاتی و هوشمند شهری آماده می شود.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای هوشمندسازی شهر مشهد کارگروه فنی با مشارکت دستگاههای اجرائی از جمله پژوهشکده ثامن و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی تشکیل شده است.
    مقدوری با انتقاد از وضعیت نامطلوب سیما و منظر شهری مشهد، بیان کرد: در بیشتر مناطق شهر به ویژه پیرامون حرم مطهر رضوی کمتر الگو و هویت معماری ایرانی اسلامی دیده می شود.
    وی فقدان توجه کافی به رعایت معماری ایرانی اسلامی در پروژه های ساختمانی را محصول ناهماهنگی میان ارگان ها و سازمان های تصمیم گیر و نبود مدیریت واحد شهری دانست.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان با ظرفیت بسیار قوی، کارآمد و ماهیت کاملا تخصصی و حرفه ای می تواند نقش محوری در اجرای پروژه های ساختمانی به ویژه مبلمان شهری با ارائه الگوهای معماری ایرانی و اسلامی ایفا کند.
    مقدوری افزود: طی سال های اخیر بسیاری از پروژه های ساختمانی و عمرانی شهری به لحاظ کمبود نقدینگی بخش خصوصی نیمه تمام رها شده و سرمایه های کلان بلاتکلیف باقی مانده اند.
    وی ادامه داد: برای اتمام پروژه های نیمه تمام شهر مشهد کارگروه عمران در استانداری خراسان رضوی تشکیل و مقرر شده با تقویت بخش خصوصی و تأمین اعتبارات لازم این پروژه ها در سه مقطع زمانی تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی یکی دیگر از معضلات ساخت و ساز در بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی را گرانی صدور پروانه ساختمانی ذکر و بیان کرد: این مساله باعث کندی و رکود در طرح های ساختمانی اطراف حرم شده است.
    گفتنی است؛ کلانشهر مذهبی مشهد برای سال 2017 میلادی از سوی سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان کنفرانس اسلامی 'آیسسکو' به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار