مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه املاک:

فاز اول خروج مسکن از رکود در راه است/ کاهش نرخ سود بر اجاره‌بها تاثیرگذار نیست

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه فاز اول خروج مسکن از رکود در شش ماه ابتدایی امسال رخ می‌دهد، گفت: در شش ماه دوم امسال حجم معاملات به حدی خواهد رسید که بتوان آن را بازگشت رونق به بازار مسکن عنوان کرد.

فاز اول خروج مسکن از رکود در راه است/ کاهش نرخ سود بر اجاره‌بها تاثیرگذار نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، حسام عقبایی، در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان امیدوار بود که امسال رونق به بخش مسکن بازگردد، گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، امیدواریم که اقدامات عملیاتی در حوزه مسکن از سوی دولت رخ دهد و بازار به گِل نشسته مسکن از رکود خارج شود.

    عقبایی با تاکید بر اینکه در شش ماهه اول امسال فاز اول خروج از رکود در مسکن را شاهد خواهیم بود، اظهارداشت: در 6 ماه اول امسال در حالی مسکن از رکود خارج می‌شود که این وضعیت به خاطر رشد حجم معاملات نسبت به پارسال خواهد بود هرچند باید تأکید کرد که رشد معاملات به معنی رشد قیمت نیست.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: در 6 ماهه دوم امسال نیز حجم معاملات به حدی می‌رسد که به تعبیری می‌توان گفت رونق به بازار مسکن بازمی‌گردد.

    وی تصریح کرد: مفهوم بازگشت رونق به بخش مسکن همواره در کشور مترادف با گرانی بوده است اما باید اذعان کرد که خروج مسکن از رکود و آمدن رونق به بخش مسکن در شش ماهه دوم امسال به مفهوم گرانی مسکن نیست.

    عقبایی ادامه داد: با افزایش حجم معاملات در شش ماهه دوم امسال شاهد رشد تولید مسکن نیز خواهیم بود.

    عقبایی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه دولت قصد دارد باز هم نرخ سود تسهیلات بانکی را کاهش دهد آیا این موضوع بر نرخ اجاره بها تاثیر‌گذار خواهد بود، گفت: مطمئناً کاهش نرخ سود بانکی بر رونق بخش مسکن و ساخت و ساز تاثیر مثبتی خواهد داشت اما اینکه کاهش نرخ سود بر بازار اجاره‌بها تاثیرگذار باشد باید گفت که این برنامه هیچ تاثیری نمی‌تواند بر نرخ اجاره‌بها داشته باشد.

    * کاهش نرخ معاملات خرید و فروش و اجاره در تهران و کشور

    عقبایی در خصوص وضعیت نقل و انتقالات در اسفندماه گفت: همواره ماه‌های اسفند و فروردین معیار درستی برای بررسی وضعیت و دلایل افت یا افزایش معاملات مسکن نمی‌تواند باشد اما به هر حال تا پایان اسفندماه سال گذشته معاملات کاهش داشته است.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: در شهر تهران در اسفندماه سال گذشته 14 هزار و 908 قرارداد خرید و فروش و 15 هزار و 612 قرارداد اجاره ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

    وی ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته در سراسر کشور نیز 62 هزار و 353 قرارداد خرید و فروش و 48 هزار و 574 قرارداد اجاره تنظیم شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

    به گفته وی، کاهش میزان قرارداد خرید و فروش و اجاره دلیل خاصی ندارد چرا که همواره در اسفندماه و فروردین ماه وضعیت بازار مسکن یک بازار نیمه تعطیل است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو