مدیران خودروعصر اعتبار

جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های شالیزاری

عصر ساختمان- فرماندار شفت گفت: دستگاه‌های متولی باید با اهتمام و جدیت و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای هرچه بهتر اجرا شدن این طرح تلاش کنند، اما از تغییر کاربری زمین‌های شالی و باغات چای در این شهرستان جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های شالیزاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدرضا محسنی در نشست با کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان شفت با اشاره به این‌که جهادسازندگی یکی از یادگاری‌های ارزشمند حضرت امام(ره) است اظهار کرد: امروز آن روحیه جهادی در سازمان جهاد کشاورزی ادامه دارد.

    وی با بیان این‌که بخش قابل توجهی از سبد غذایی مردم گیلان، بلکه کشور در این شهرستان تولید می‌شود، افزود: شفت 14 هزار و 336 هکتار اراضی شالی دارد که سالانه 41 هزار تن برنج سفید در این شهرستان تولید می‌شود.

    فرماندار شفت با اشاره به این‌که شهرستان شفت با تولید 2 هزار و 200 تن گوشت قرمز، 12 هزار و 500 تن شیر خام و 7هزار تن گوشت سفید به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید محصولات دامی در استان محسوب می‌شود، گفت: فرآوری، توسعه صنایع بسته‌بندی و برندسازی محصولات کشاورزی، ضمن جلوگیری از خام فروشی سبب افزایش ارزش افزوده و درآمد مردم خواهد شد.

    نماینده عالی دولت در شفت با بیان این‌که تفکر و عملکرد سنتی بدون توجه به فناوری و عدم بهره‌گیری از تجهیزات روز در این حوزه مانع افزایش میزان و کیفیت محصولات کشاورزی خواهد شد،ادامه داد: مهم‌ترین اصل توسعه در هر جامعه‌ای آموزش است، از این‌رو آموزش جامعه هدف در کنار بهره‌گیری از امکانات روز سبب افزایش بهره‌وری و درآمد کشاورزان خواهد شد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح بوم‌گردی در شفت و دیگر شهرستان‌های گیلان تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید با اهتمام و جدیت و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای هرچه بهتر اجرا شدن این طرح تلاش کنند، اما از تغییر کاربری زمین‌های شالی و باغات چای در این شهرستان جلوگیری می‌شود.

    محسنی بر ایجاد بسترهای لازم برای عرضه و فروش محصولات کشاورزان شفتی تأکید و خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه‌های سنتی در مسیرهای گردشگری باید پیگیری و اجرایی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار