مدیران خودروعصر اعتبار

۴ فروشنده متخلف مصالح ساختمانی در سرپل ذهاب شناسایی شدند

عصر ساختمان- رئیس اداره تعزیرات حکومتی سرپل ذهاب گفت: همسو با اجرای طرح گشت مشترک این نهاد با کارشناسان صنعت و معدن و تجارت، چهار فروشنده متخلف مصالح ساختمانی و آهن آلات در این شهرستان شناسایی شدند.

۴ فروشنده متخلف مصالح ساختمانی در سرپل ذهاب شناسایی شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مسعود همتی افزود: پرونده این واحدهای صنفی پس از احراز تخلف، برای رسیدگی و صدور حکم نهایی به شعبه تعزیرات حکومتی ارسال شد.
    وی ، گرانفروشی ، صادر نکردن صورتحساب فروش ، مخفی کردن و امتناع از عرضه کالا را از عوامل تخلف این واحدهای صنفی عنوان کرد.
    وی بیان کرد: شهروندان می توانند از طریق تماس با سامانه 135 سازمان تعزیرات حکومتی و یا تلفن گویای ١٢٤ سازمان صنعت، معدن و تجارت ، تخلفات واحدهای صنفی را برای رسیدگی اعلام کنند تا شعبه تعزیرات به همراه نمایندگان دستگاه های نظارتی این شهرستان نسبت به بررسی و برخورد با متخلفان ، اقدام های لازم را انجام دهند.
    رئیس اداره تعزیرات حکومتی سرپل ذهاب افزود: این نهاد یک مرجع نظارتی و رسیدگی است و در چارچوب قانون با واحدهای صنفی متخلف بدون هیچ گونه چشم پوشی برخورد می کند.
    همتی بیان کرد: با توجه به وقوع زلزله و انجام ساخت و ساز، تقاضا برای مصالح ساختمانی در سرپل ذهاب افزایش یافته و همین عامل باعث شده تا برخی افراد سودجو و فرصت طلب از این قضیه سوء استفاده کنند.
    پیش تر نیز استاندار کرمانشاه از برخورد با واحدهای عرضه کننده مصالح ساختمانی که به طور غیرقانونی نسبت به گرانی اجناس خود اقدام کنند، خبر داده بود و در این رابطه دولت نیز نظارت ها و راهکارهایی را برای مقابله با این موضوع در دستور کار قرار داده است.
    با وجود افزایش قیمت مصالح ساختمانی در سراسر کشور ، دولت برنامه هایی را برای کنترل قیمت مصالح به ویژه در مناطق زلزله زده دارد تا خللی در روند ساخت و ساز در این مناطق ایجاد نشود.
    استاندار کرمانشاه چندی پیش در گفت و گو با ایرنا گفته بود که براساس برنامه ریزی که با بنیاد مسکن صورت گرفت، تلاش شد مصالح ساختمانی به شکلی در اختیار مردم قرار گیرد که تاثیر چندانی در مبلغ قرارداد آنها نداشته باشد.
    هوشنگ بازوند با بیان اینکه برخی از پیمانکاران به نحوی وانمود می کنند که مصالح گران شده در حالی که این موضوع صحت ندارد، اضافه کرد که دولت بر قیمت حمل و نقل کالاهای ساحتمانی برای زلزله زدگان نظارت دارد و برخی از خدمات همچون آواربرداری را برای آنان به صورت رایگان انجام می دهد تا هزینه ساخت و سازها کاهش یابد.
    سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد که در جریان زلزله اخیر آبان به شدت دچار خسارت شد.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار