مدیران خودروعصر اعتبار

دلالی حباب مسکن را بزرگ تر کرد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از رشد چندین باره نرخ مسکن و نابه سامانی های این بازار، گفت: کمبود مسکن و وجود خانه های خالی توازن ان بازار را بر هم زده است.

دلالی حباب مسکن را بزرگ تر کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، محمدمهدی افتخاری  با انتقاد از وضعیت فعلی بازار مسکن، گفت: متاسفانه دلالی و رانت وضعیت فعلی بازار مسکن را دستخوش نوسانات قیمتی کرده که نتیجه آن کاهش قدرت خرید مردم بوده است.

    نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دلالی حباب مسکن را بیش از گذشته بزرگ کرده است، افزود: متاسفانه در ماه های اخیر رشد قیمت مسکن به حدی بوده که نارضایتی مردم در نتیجه عدم تامین مسکن را در پی داشته است.

    حباب قیمت مسکن به شکل غیر اصولی وغیر منطقی بزرگ شد

    وی با تاکید بر اینکه حباب قیمت مسکن به شکل غیر اصولی وغیر منطقی در حال بزرگ تر شدن است، تصریح کرد: ادامه این وضعیت به ضرر کشور بوده و می تواند وضعیت کلی اقتصاد را تحت تاثیر قرار دهد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وجود خانه های خالی از یک طرف و کمبود مسکن از طرف دیگر توازن میان عرضه و تقاضا را در بخش مسکن بهم زده است، گفت: عدم نظارت کافی، بازار داغی برای دلالی و رانت فراهم کرده که این دو عامل تاثیر بسیاری در رشد بی ضابطه نرخ ها داشته است.

    وی با انتقاد از بی سروسامان بودن وضعیت مسکن، افزود: متاسفانه یک نهاد یا یک جایگاه مشخص برای پیگیری سیاست ها در حوزه مسکن وجود ندارد و وزارت راه و شهرسازی نیز نتوانسته در این حوزه توفیقی حاصل کند.

    شرایط پیش آمده برای بخش مسکن نارضایتی های عدیده ای را رقم زد

    افتخاری با بیان اینکه شرایط پیش آمده برای بخش مسکن نارضایتی های عدیده ای را از سوی مردم رقم زده است، تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس بارها با برگزاری جلسات تخصصی با وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان مربوطه سعی در بهبود اوضاع داشته است؛ اما عدم هماهنگی ها توفیق در این امر را سخت کرده است.

    وی با تاکید بر اینکه باید از نظرات تخصصی متخصصان امر در حوزه بهبود وضعیت مسکن استفاده کرد، ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران مجلس آمادگی ارایه نظرات کارشناسانه به دولت برای بهبود وضعیت مسکن را دارند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس به صورت مکرر نشست های تخصصی با مسئولان مربوطه در حوزه مسکن داشته و اکنون نیز مقرر شده در نشست های آتی کمیسیون با اولویت به این بخش ورود داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار