مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ مسکن است

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ مسکن و اجاره بها است، گفت: نرخ های دستوری در بازار مسکن کارساز نیست.

عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ مسکن است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، محمد دامادی با اشاره به نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات، گفت: بازار باید به نوعی مدیریت شود که عرضه و تقاضا با هم در یک موازنه صحیح قرار بگیرند تا به این ترتیب قیمت ها منطقی شود.

    نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کاهش دستوری نرخ مسکن و اجاره بها ممکن نیست، افزود: هدایت عرضه و تقاضا باید به سمت و سویی صورت بگیرد که به یکدیگر نزدیک شوند تا به این ترتیب نرخ ها به سطح منطقی سوق یابد.

    تعیین نرخ مشخص برای مسکن و اجاره بها برای مناطق مختلف کشور منطقی نیست

    دامادی با تاکید بر اینکه تعیین نرخ مشخص برای مسکن و اجاره بها برای مناطق مختلف کشور از سوی دولت کار منطقی و درستی نیست، تصریح کرد: درحال حاضر آیتم های مختلفی در حوزه مسکن وجود دارد به همین دلیل نرخ گذاری و رعایت آن شدنی نیست.

    وی با بیان اینکه ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور یکی از مولفه هایی است که از رشد بی ضابطه نرخ ها در حوزه مسکن و اجاره بها جلوگیری می کند، گفت: دولت باید دست از برخورد با عواملی که از اهمیت کمی در تعیین نرخ مسکن دارند بردارد.

    ضابطه مند کردن نرخ مسکن در هیچ جای دنیا صورت نگرفته است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در هیچ جای دنیا ضابطه مند کردن نرخ مسکن با فرمول های مختلف صورت نگرفته است، تصریح کرد: در کشور ما نیز این مهم شدنی نیست از این رو دولت باید به فکر راهکارهای دیگری برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها باشد.
    تبلیغ اجاره روزانه خانه

    دامادی با بیان اینکه نرخ گذاری برای مسکن در مناطق مختلف امکان اجحاف در حق برخی مالکان و ظلم در حق دیگران را فراهم می کند، گفت: دولت باید با مدیریت و نظارت بر عرضه و تقاضا با عواملی که به تنش قیمتی در بازار می انجامند برخورد کند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حتی تعیین نرخی مشخص برای مسکن در مناطق مختلف نیز نمی تواند ساماندهی بازار را رقم بزند از این رو بهتر است دولت و مجلس به حوزه نرخ گذاری ورودی نداشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار