مدیران خودروعصر اعتبار

مسابقه جایزه ملی طراحی ساختمان انرژی صفر و پربازده برگزار می‌شود

عصر ساختمان- اولین جشنواره ملی ساختمان‌های انرژی صفر و پربازده (جایزه ملی طراحی ساختمان ZEB) با همکاری مشترک پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.

مسابقه جایزه ملی طراحی ساختمان انرژی صفر و پربازده برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، این جشنواره به همت پژوهشگاه نیرو و پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی در اواسط تیرماه سال‌جاری در محل سالن‌های همایش پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

    هدف از برگزاری جشنواره، بسترسازی مناسب جهت تولید و نشر علم و نهادینه کردن تحقیق و افزایش توان علمی پژوهشگران، ایجاد بستر مناسب جهت هدایت دانشجویان جوان به سمت فعالیت‌های تحقیقات و در نهایت کمک به رشد و توسعه حوزه طراحی و ساخت ساختمان انرژی صفر و پربازده، ایجاد بستر رشد و توسعه فن‌آوری‌های ساختمان‌های جدید، آشنایی با متخصصان داخلی و خارجی و تبادل دانش، بومی سازی فن‌آوری‌های نوین ساخت ساختمان با رویکرد کاهش مصرف انرژی و برگزاری ارتباط میان صاحبان تکنولوژی، سازندگان و سرمایه‌گذاران بخش ساختمان است.

    این رویداد ملی با عنوان " اولین جشنواره ملی ساختمان‌های انرژی صفر و پربازده" قصد دارد تا گروه‌های مختلف علمی را جهت طراحی ساختمان‌های انرژی-کارا و مقرون به صرفه به چالش بکشد. علاوه بر مسابقه، برگزاری سمینار تخصصی (با اهدای گواهی‌نامه معتبر از سوی پژوهشگاه نیرو و جهاد دانشگاهی)، کارگاه‌های بین‌المللی و نمایشگاه تخصصی از دیگر فعالیت‌های جانبی این جشنواره است.

    با توجه به این که یک ساختمان انرژی صفر، تمامی استانداردهای مربوط به طراحی‌های معماری، سازه، تاسیسات مکانیکی و برقی و نیز استقاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را در یک مجموعه یکپارچه مدنظر قرار می‌دهد، لذا طراحی و ساخت این ساختمان نیازمند به دانشی عمیق و تجربه‌ای مفید در طراحی و اجرای سیستم‌های نوین و پیشرفته با توجه به کاهش مصرف منابع انرژی و تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر است، بر این اساس انتظار می‌رود که شرکت‌کنندگان با توجه به دانش خود و فن‌آوری‌های نوین انرژی کارا، ایده‌ها و راه حل‌های کاربردی ارائه دهند. راه‌حل‌ها و محصولات باید بر نیاز کاربران و بازار مسکن ایران اثر گذار باشد.

    به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، طرح‌هایی که در آن‌ها نوآوری، کارایی و پاسخگویی به ملاحظات مصرف منابع انرژی وجود داشته باشد به عنوان آثار برگزیده معرفی شده و از آن‌ها تقدیر می‌شود. برگزاری این رویداد با هدف ترویج استفاده بهینه از منابع انرژی کشور و تغییر الگوی مصرف انرژی کشور در ساختمان‌های تجاری و مسکونی گام ارزشمندی در راستای کاهش مستقیم مصرف انرژی و حفظ محیط زیست خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار