مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

عامل حبابی شدن نرخ هاکمبود ۳ میلیون واحد مسکونی است

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس، کسری ۳ میلیونی واحد مسکونی در کشور را عامل حبابی شدن نرخ مسکن خواند و گفت: ایجاد سامانه ای برای تامین مسکن ارزان و همچنین جدیت در اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی لازمه تنظیم بازار است.

عامل حبابی شدن نرخ هاکمبود ۳ میلیون واحد مسکونی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی با انتقاد از وضعیت فعلی مسکن، گفت: متاسفانه عدم اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی مشکلات حوزه مسکن را دو چندان کرده است.

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اخذ مالیات از خانه های خالی در همه جای دنیا مرسوم است، افزود: وقتی خانه خالی مالیات بدهد به طور حتم عرضه شده و از فاصله میان عرضه و تقاضا کاسته می شود.

    ضابطه ای در تعیین نرخ مسکن وجود ندارد

    وی با تاکید بر اینکه متاسفانه نبود ضابطه در تعیین نرخ مسکن مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است، گفت: نبود سقف مشخص برای نرخ گذاری در حوزه مسکن متاسفانه حباب نرخ ها در این حوزه را بیش از اندازه بزرگ کرده و به سخت شدن شرایط خانه دار شدن مردم منجر شده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه هر نوع کالا و خدماتی در بازار رنج قیمتی مشخصی دارد، تصریح کرد: متاسفانه مسکن بدون هیچ گونه نظارتی در کشور با اعمال سلیقه بسیار قیمت گذاری شده و فشارهای مضاعفی را بر مردم تحمیل می کند.

    نرخ گذاری های مناسبتی نیز به حباب مسکن افزوده می شود

    رضایی با تاکید بر اینکه قرار گرفتن در فصل نقل و انتقالات بازار مسکن را داغ تر از پیش نیز کرده است، گفت: متاسفانه افزایش قیمت ها در روزهای پیش رو مشهود تر هم خواهد شد زیرا نرخ گذاری های مناسبتی نیز به حباب مسکن افزوده می شود.

    وی با بیان اینکه مجلس پیگیر اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی است، افزود: پیشنهاد ایجاد سامانه ای برای تامین مسکن ارزان از سوی مجلس به دولت داده شده تا به این ترتیب بتوان با تولید انبوه مسکن فاصله تقاضا و عرضه را در جهت بهبود شرایط کاهش دهیم.

    رضایی با تاکید بر اینکه دولت اعتقادی به تولید مسکن ندارد، تصریح کرد: بی توجهی دولت به نیاز جامعه به مسکن عامل اصلی قیمت های نجومی در این حوزه است زیرا دولت تمام توان خود را بر نوسازی و بهسازی واحدهای فرسوده و ناکارآمد بسیج کرده است.

    کمبود 3 میلیون واحد مسکونی در کشور

    این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 3 میلیون واحد مسکونی در کشور کمبود داریم که این تعداد خود عاملی برای حبابی شدن نرخ ها بوده است.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید با تولید سالی 800 هزار واحد مسکونی ضمن جبران کسری واحد مسکونی در کشور حباب نرخ ها را نیز کنترل کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار