مدیران خودروعصر اعتبار

بعد از ۱۷ ماه؛

ساخت پلاسکو جدید آغاز شد

۲ سال دیگر برج ۱۵ طبقه آماده می‌شود

عصر ساختمان- ساختمان پلاسکو که اواخر دی ماه سال ۱۳۹۵ در آتش سوزی بی سابقه فرو ریخت، پس از حدود ۱۷ ماه بلاتکلیفی و اعتراض کسبه نسبت به نامشخص بودن آینده و زندگی‌شان، امروز با حضور مدیرعامل بنیاد مستضعفان به عنوان مالک پلاسکو، گودبرداری‌اش آغاز و وعده داده شد تا ۲۴ ماه آینده این ساختمان قدیمی تجاری را در همان ۱۵ طبقه می‌سازند و به کسبه آسیب دیده تحویل می دهند.

ساخت پلاسکو جدید آغاز شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به‌ گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ‌ایسنا، سی ام دی ماه سال 1395 آتش سوزی در طبقه نهم و دهم باعث شد ساختمان 53 ساله پلاسکو آتش بگیرد و فرو بریزد و همه چیز بر صاحبان سرقفلی و کسبه ساختمان پلاسکو خراب شود.

    حالا بیش از حدود 17 ماه از آتش گرفتن و فرو ریختن ساختمان 15 طبقه پلاسکو می گذرد و کسبه آسیب دیده این ساختمان تجاری قدیمی هنوز به مغازه‌ها و ساختمانی که قرار بود دو ساله ساخته شود نرسیده‌اند.

    تا اینکه امروز (25 خرداد) محمد سعیدی کیا - مدیرعامل بنیاد مستضعفان - به عنوان مالک در مراسم گودبرداری ساختمان پلاسکو حاضر شد و اعلام کرد که با کمک اساتید دانشگاه و پیمانکار، این ساختمان 24 ماهه در همان 15 طبقه تحویل می شود که البته سرقفلی‌های پلاسکوی جدید حق صاحبان قبلی است که آسیب دیده هستند.

    وی افزود: تاکنون هم اگر این ساختمان آماده نشده و به کسبه آسیب دیده تحویل داده نشد به دلیل این بود که بنیاد مستضعفان تنها تصمیم گیرنده در این زمینه نبود و مشکلات زیادی به وجود آمد. اما امروز با توافقات صورت گرفته با استاندار تهران مقرر شد گودبرداری آغاز شود و هر چه‌ سریع‌تر این ساختمان را بسازیم.

    مدیرعامل بنیاد مستضعفان گفت‌: برای ساخت ساختمان پلاسکو در شکل جدید، به طراحی و نقشه‌های جدید نیاز داریم، چرا که در گذشته قرار بود ساختمان شمالی پلاسکو هم تخریب شود و به بنا و سازه جدید ‌اضافه شود، اما در پی اعتراضات کسبه ساختمان شمالی مقرر شد با هزینه و مسئولیت خود آنها این ساختمان مقاوم سازی شود و مورد بهره برداری قرار گیرد. اما کار اجرایی از امروز برای گودبرداری برج آغاز شده است و همزمان با آن از اساتید دانشگاه کمک گرفته‌ایم نقشه جدید را بر اساس زیر بنایی که در اختیار داریم طراحی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو