مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران در مراسم معارفه حناچی:

حتی رئیس دفترم را با نگاه تولید ثروت برای شهر انتخاب کردم

عصر ساختمان- شهردار تهران با بیان اینکه معمولا بدترین دوره مدیریتی، دوره گذار است، گفت: معاونت معماری و شهرسازی یکی مهم‌ترین معاونت‌هاست که روی تامین درآمد تاثیرگذار است. من حتی رئیس دفترم را با نگاه تولید ثروت برای شهر انتخاب کردم.

حتی رئیس دفترم را با نگاه تولید ثروت برای شهر انتخاب کردم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، سیدمحمدعلی افشانی (شهردار تهران) در تکریم معاون پیشین شهرسازی و معارفه پیروز حناچی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت زندگی شهروندان، گفت: ما تنها یک وظیفه داریم و آن ارتقا کیفیت زندگی مردم با هدف رضایت‌مندی شهروندان است.

    در این جلسه گفت: خدمت به مردم تهران با توجه با اینکه پایتخت ایران است، بر روی تمام کشور تاثیرگذار خواهد بود. من خدمت آقای رئیس‌جمهور هم که رسیدم، گفتم تهران مرکز ثقل گرانیگاه ایران است. اگر پایتخت مورد توجه باشد، معنایش آن است که تمام کشور مورد توجه است.

    وی افزود: هدف از این جلسه تقدیر و تشکر از زحمات آقای دکتر حجت و آقای فرهادی است. البته آقای حجت خودشان نخواستند، بمانند و گرنه من علاقه‌مند بودم که به کارشان ادامه دهند.

    افشانی در ادامه از برنامه خود برای حضور در جمع کارمندان مجموعه معاونت شهرسازی پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: ان شاءالله در آن جلسه با تمام کارمندان حوزه به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد و همه نقطه‌نظرات‌ را خواهیم گفته و هم از نقطه‌نظرات دوستان استفاده خواهیم کرد.

    شهردار تهران ضمن تشکر از کسانی که در دوره گذار در این مجموعه زحمت کشیدند، گفت: معمولا بدترین دوره مدیریتی، دوره گذار است که یک تیم جدید جایگزین می‌شود و چند ماه اول بخشی از زمان را صرف شناسایی و انتخاب همکاران قرار می‌دهد. وقتی این دوره کوتاه شود، مردم آسیب می‌بینند.

    افشانی در ادامه و در معرفی معاون جدید شهرسازی گفت: برای همه آقای دکتر حناچی، به عنوان نیروی که در حوزه معماری و شهرسازی، هم به لحاظ دانش و هم به لحاظ تجربه کاری سابقه روشنی دارند، شناخته‌شده است. من امیدوارم با این تجربه و دانشی که دارند، منشا خیر و برکت برای مردم تهران باشند.

    وی در خصوص اهمیت معاونت شهرسازی گفت: قدم‌هایی که اینجا برداشته می‌شود و راهبردهایی که لحاظ می‌شود، بر روی همه حوزه های شهرداری تاثیرگذار خواهد بود، چراکه شهرسازی هدف اصلی و غایت نهایی شهرداری است.

    شهردار تهران با اشاره به عنوان برنامه خود یعنی «شهر زیست‌پذیر، شهروند مشارکت‌پذیر» یادآور شد: امروز این طرح در دنیا بسیار موردتوجه بوده و دارای شاخص‌هایی است. به عنوان مثال در این طرح وقتی درباره حمل و نقل صحبت می‌کند، به محله‌ها و قدرت انتخاب آن‌ها می‌پردازد که آیا هر فرد در محله‌های مختلف، قدرت انتخاب انواع متفاوت وسایل حمل و نقل عمومی را دارد. آیا موضوع حمل و نقل برای این فرد هیچ قدرت انتخابی لحاظ کرده یا نه؟ در دیگر حوزه‌ها هم به همین صورت است.

    وی افزود: براساس این شاخص‌ها، شهرها رتبه‌بندی می‌شوند که من در برنامه‌ام به این رتبه‌بندی اشاره کردم که از بین 206 شهر بزرگ، تهران رتبه حدود 190 را دارد؛ یعنی تهران وضعیت خوبی ندارد که باید در این زمینه فعالیت دقیق‌تر و بهتری داشته باشیم.

    افشانی با اشاره به ضرورت بهبود شاخص‌های زیست‌پذیری گفت: شاخص‌های زیست‌پذیری را باید در محلات تعریف کنیم و بررسی شود که وضعیت زیست‌پذیری هر محله در چه شرایطی است.

    شهردار تهران در ادامه با اشاره به نقش تعیین‌کننده معاونت شهرسازی در ساخت شهر تهران، افزود: این نقش به منابعی که باید تعیین شود، باز می‌گردد. اینجا یکی مهم‌ترین معاونت‌ها و حوزه‌هایی است که بر روی تامین درآمد تاثیرگذار است. من حتی رئیس دفترم را با نگاه تولید ثروت برای شهر انتخاب کردم، چراکه مدیرعامل یک هلدینگ بود. شما هم باید همکاری کنید که کار مردم زمین نماند.

    وی در ادامه خطاب به مجموعه معاونت شهرسازی یادآور شد: شما یک وظیفه بیشتر ندارید، آن وظیفه ارتقا کیفیت زندگی مردم است تا رضایت‌مندی ایجاد شود و افزایش یابد. شاخص رضایت‌مندی شهروندان، معیار دائمی من برای سنجش عملکرد همکاران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو