مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

فاینانس کلید پروژه های عمرانی

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تکمیل پروژه های عمرانی نیازمند توجه به ظرفیت های جدید اعم از فاینانس های داخلی و خارجی است، گفت: تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی تاثیر خوبی در توسعه متوازن کشور دارد.

فاینانس کلید پروژه های عمرانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور با اشاره به اظهارات اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل بیش از 500 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در دالان های ترانزیتی (کریدور) تا نیمه اول سال جاری، گفت: ظرفیت های بسیاری همچون بازار سرمایه اعم از انتشار اوراق مشارکت و خزانه اسلامی برای تحقق این مهم مورد استفاده قرار می گیرد.

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با توجه به محدودیت منابع بودجه 97 باید راهکارهای متنوع برای تامین مالی پروژه های عمرانی در نظر گرفته شود، افزود: تکمیل پروژه های عمرانی نیازمند توجه به ظرفیت های جدید اعم از فاینانس های داخلی و خارجی است.
    ترافیک در جاده
    جاده اتومبیل

    وی با تاکید بر اینکه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل پروژه های عمرانی در بودجه 97 دیده شده است، تصریح کرد: استفاده از سرمایه بخش خصوصی نیز می تواند تکمیل آزادراه ها، بزرگراه ها و سایر پروژه های عمرانی را تسریع کند البته باید به گونه ای برنامه ریزی شود که شرکت ها به صورت کنسرسیومی عمل کرده و وارد کار شوند و در نهایت به یک سمت و سویی کشیده شود که خروجی کار تسریع در تکمیل این پروژه ها باشد.

    طولانی شدن زمان تکمیل پروژه های عمرانی مستهلک شدن سازه را در بر دارد

    کیان پور با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از پروژه ها به دلیل زمان بیش از حدی که در ساخت آن ها صرف شده قیمت تمام شده پروژه را افزایش داده و سازه را نیز به مرز مستهلک شدن برده اند، گفت: ادامه رویه فعلی در ساخت پروژه های عمرانی و تعلل در تکمیل آن ها توجیه اقتصادی را از آن ها سلب کرده و هدر رفت منابع بیت المال را رقم می زند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید با استفاده از منابع جدید پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالا را در معرض تکمیل و بهره برداری قرار دهیم، افزود: مسیر 500 کیلومتری مدنظر معاون وزیر راه نیز به احتمال زیاد از جمله پروژه هایی است که چندین سال در حال ساخت بوده و در مرحله اجرا است.

    بخش خصوصی تکمیل پروژه های عمرانی را تسریع می کند

    وی با بیان اینکه برای اینکه پروژه ها زودتر تکمیل شوند بهترین کار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است، گفت: باید شرایطی فراهم شود که بتوانیم از ظرفیت منابع داخلی و خارجی استفاده کنیم زیرا افسانه ای شدن پروژه های عمرانی به صلاح نیست.

    کیان پور با تاکید بر اینکه نقش و اهمیت کریدورها، آزادراه ها و بزرگراه ها در محورهای مواصلاتی غیر قابل کتمان است، افزود: توجه به این مسیرها و تسریع در تکمیل آن ها می تواند تاثیر خوبی در توسعه متوازن کشور داشته باشد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: 500 کیلومتر آزادراه مذکور جز پروژه هایی است که پیشرفت فیزیکی بالایی داشته نقش و اهمیت بسیاری در محورهای مواصلاتی خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار