مدیران خودروعصر اعتبار

رییس مرکز امور دینی شهرداری تهران:

لزوم ارزیابی لرزه‌ای مساجد تهران

عصر ساختمان- رییس مرکز امور دینی شهرداری تهران ایمن سازی، مقاوم سازی و نوسازی مساجد،تکایاو حسینیه ها را در برابرمخاطره زمین لرزه ضروری خواندوبر استفاده از ظرفیت این مراکز برای ترویج فرهنگ ایمنی تاکیدکرد.

لزوم ارزیابی لرزه‌ای مساجد تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین جواد صادق زاده در حاشیه مراسم افتتاح مجموعه نمازخانه نوبنیاد این سازمان و همچنین بازدید از مرکز پایش و مدیریت بحران شهر تهران با یادآوری حادثه تلخ آتش سوزی مسجد ارگ گفت: تامین ایمنی و مقاوم سازی مساجد به عنوان مراکز تجمع عمومی ضروری است و متولیان مساجد باید در همکاری و هماهنگی مستمر با مدیریت شهری در این زمینه برنامه ریزی و اقدام نمایند. همچنین مساجد ظرفیت مناسبی برای یاری رسانی به مردم در هنگام حوادث دارند که باید در کنار ظرفیت های آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

    احمد صادقی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز ضمن اعلام آمادگی برای ارزیابی لرزه ای تمامی مساجد شهر تهران و اجرای برنامه های آموزشی مدیریت بحران، ویژه ائمه جماعات و متولیان مساجد گفت: با ارزیابی لرزه ای می توان مشخص ساخت سازه چه تعداد از مساجد در برابر زلزله مقاوم است و چه تعداد از مساجد نیازمند مقاوم سازی یا نوسازی هستند.

    وی افزود: در برنامه پیشنهادی گروه مطالعاتی ژاپنی ها نیز به بهره گیری از ظرفیت گروه های مرجع و تاثیرگذار همچون روحانیون و همچنین مساجد در امر آموزش شهروندان توجه و تاکید شده است و این سازمان نیز تاکنون برنامه های آموزشی متنوعی را در مساجد اجرا کرده است و آمادگی دارد در کنار انجام ارزیابی لرزه ای مساجد، آموزش های لازم جهت ایجاد سامانه فرماندهی حادثه را به متولیان و ائمه جماعت مساجد ارائه کند.

    وی گفت: با ایجاد این سامانه و تعریف این ساختار، متولیان مساجد نسبت به مقوله کاهش مخاطره، ایمنی و موضوعات پیشگیری و آمادگی در برابر حوادث و سوانح حساس و آگاه می شوند و با اقدامات ساده از تکرار حوادث تلخ همچون حادثه آتش سوزی مسجد ارگ جلوگیری می شود.

    رییس مرکز امور دینی شهرداری تهران همچنین در مراسم افتتاح نمازخانه جدید این سازمان که در فضایی مناسب و با امکانات جانبی احداث شده است به توصیه های ذکر شده در قرآن و احادیث نسبت به برپایی نماز به ویژه نماز جماعت اشاره کرد و گفت: نماز زمینه ای برای رفاقت انسان با خالق است و ثواب به جماعت برگزار کردن آن چندین برابر توصیف شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار