مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت

تصویب جزئیات طرح "الزام شهرداری تهران به کاهش تخلفات ساختمانی"

عصر ساختمان- اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز جزئیات طرح الزام شهرداری به کاهش تخلفات ساختمانی را تصویب کردند.

تصویب جزئیات طرح "الزام شهرداری تهران به کاهش تخلفات ساختمانی"
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، صبح امروز جزئیات طرح الزام شهرداری تهران به ارائه طرح کاهش تخلفات ساختمانی و افزایش اعتبارات مقررات ساخت و ساز روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.

    در ابتدا محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر با بیان اینکه با توجه به گستردگی تخلفات ساختمانی در مناطق 22 گانه برای افزایش بی رویه آن و همچنین ضعف و ناکارآمدی در پیشگیری و جلوگیری از وقوع تخلفات باید فکری کنیم، گفت: نحوه صدور و اجرای آراء صادره در کمیسیون ماده 100، نحوه نظارت مهندس ناظر، شرکت شهربان و ... باید به گونه‌ای باشد که مانع از بروز تخلفات شود.

    وی با بیان اینکه یکی از محورهایی که شهرداری تهران باید به آن توجه داشته باشد آموزش شهروندی و فرهنگ سازی برای مسئولیت پذیری شهروندان است، گفت: از طریق مراکز علمی، پژوهشی و همچنین افزایش نظارت همگانی اجتماعی، رسانه‌ها و ... در خصوص تخلفات ساختمانی می‌توان تاثیر گذار بود.

    احمد مسجدجامعی نیز در ادامه با تاکید بر اینکه منشأ درآمد شهرداری تخلفات است، گفت: در این زمینه مالک و شهرداری سود می‌برند و در سال‌های اخیر یک ساختاری شکل گرفته که درآمد شهرداری از محل تخلفات تأمین می‌شود.

    مسجد جامعی پیشنهاد کرد که در این طرح به نقش شورایاران توجه ویژه شود.

    در جریان بررسی این طرح شهربانو امانی با ارائه تذکر آئین‌نامه‌ای از عملکرد هیات رئیسه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه هیات رئیسه بر خلاف آئین‌نامه و مقررات شورای شهر مواد و تبصره طرح را بررسی می‌کند و چطور به ما می‌گویید که در مواردی دیگر باید بند به بند طرح یا لایحه جدا جدا بررسی و تصویب شود اما حالا اینگونه نیست.بنابراین در صورتیکه این روند ادامه پیدا کند جلسه را ترک می‌کنم.

    در ادامه محسن هاشمی در واکنش به سخنان امانی با رد سخنان وی گفت: ما هیچ عدولی از مقررات و آئین‌نامه نداشتیم و امیدواریم تذکرات شما بر اساس آئین‌نامه داخلی شورای شهر باشد و به شوخی به امانی گفت: جلسه را ترک نکنید چرا که مجبور می‌شویم درها را قفل کنیم و بهتر است ما که هم حزبی هستیم در جلسات کارگزاران صحبت کنیم.

    به گزارش ایسنا، در ادامه پیشنهاد طرح "الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه کاهش تخلفات ساختمانی و افزایش اعتبارات مقررات ساخت و ساز " با اکثریت آراء تصویب شد.

    به گزارش ایسنا، کلیات طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه کاهش تخلفات ساختمانی و افزایش اعتبارات مقررات ساخت و ساز در جلسات پیش به تصویب رسیده بود و جزئیات آن نیز امروز با الحاق یک پیشنهاد به تصویب اکثریت اعضای شورای شهر رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار