مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

دولت نقشی در تعیین قیمت مسکن ندارد

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه دولت نمی تواند نقشی در تعیین قیمت مسکن داشته باشد، گفت: دولت باید با ایجاد سامانه ای وضعیت مسکن و تعداد خانه های موجود را به اطلاع مردم برساند تا در فایل خاصی انحصار اطلاعاتی به وجود نیاید.

دولت نقشی در تعیین قیمت مسکن ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به وضعیت بازار مسکن، گفت: وضعیت فعلی بازار با توجه به چند سال رکود طبیعی است زیرا تحولات بازار اقتصاد ایران تاثیر مستقیم در بازار مسکن داشته است.

    نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت نمی تواند نقشی در تعیین قیمت مسکن داشته باشد، افزود: با توجه به اینکه مسکن متعلق به مردم و بخش خصوصی است، دولت نمی تواند ورود کرده و قیمت آن را تغییر دهد.

    ورود دولت به مسکن نمی تواند در بهبود وضعیت موثر باشد

    وی با تاکید بر اینکه ورود دولت به مسکن نمی تواند در بهبود وضعیت و قیمت ها اثرگذار باشد، تصریح کرد: دولت می تواند با اعمال نظارت هایی همچون نظارت بر نقل و انتقالات، ساخت و همچنین مسکن های خالی از ادامه وضعیت فعلی جلوگیری کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت باید با ایجاد قواعدی به مصرف مسکن های تولید شده کمک کند، گفت: بی مصرف ماندن خانه های ساخته شده به صلاح نیست زیرا جدای از هزینه های بسیاری که تحمیل می کند مصالح کشور در این سازه ها مصرف شده که بلا استفاده ماندن آن ها مستهلک شدن و هدر رفت منابع را در پی دارد.

    دولت باید بتواند رابطه های موجود در حوزه مسکن را مدیریت کند

    موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه دولت باید بتواند رابطه های موجود در حوزه مسکن را مدیریت کند، تصریح کرد: اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی یکی از این اقداماتی است که می تواند تاثیری در وضعیت بازار داشته باشد.
    افزایش بهای مسکن قیمت مسکن

    وی با انتقاد از نبود اطلاعات لازم و کافی از مسکن های موجود در کشور، گفت: دولت باید با ایجاد سامانه ای وضعیت مسکن و تعداد خانه های موجود را به اطلاع مردم برساند که در این صورت اگر مردم اطلاع کافی داشته باشند می توانند مسکن مورد نظر خود را تامین کرده و در فایل خاصی انحصار اطلاعاتی به وجود نمی آید.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از میان برداشتن انحصار در حوزه مسکن خود به خود در حوزه نقل و انتقال اعم از خرید و فروش و رهن و اجاره تسهیل صورت می گیرد، افزود: با تقویت نظارت های دولت بر حوزه مسکن تغییرات مطلوبی در کیفیت جابه جایی و کمیت قیمت ها صورت می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار