مدیران خودروعصر اعتبار

مالیات برخانه های خالی رکود بازار مسکن را حل نمی کند

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:تعیین مالیات بر خانه‌های خالی سبب می شود تا انبوه سازان رغبت خود را برای ساخت و ساز مسکن از دست بدهند و این امر راهکار مناسبی برای از بین بردن رکود بازار مسکن نیست.

مالیات برخانه های خالی رکود بازار مسکن را حل نمی کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از جوان،مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص تأثیر اخذ مالیات از خانه های خالی بر بازار مسکن اظهار داشت: قیمت مسکن با عرضه و تقاضای آن رابطه‌ای نزدیک دارد.

    وی افزود: با توجه به رابطه مستقیم عرضه و تقاضای مسکن  و هزینه‌های تمام شده آن، باید تحت هر شرایطی تعادل عرضه و تقاضای مسکن را حفظ کرد.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: موضوع تعیین مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه موجب می شود تا انبوه سازان رغبت خود را برای  ساخت و ساز مسکن از دست بدهند در همین راستا این مسئله راهکار مناسبی برای از بین بردن رکود بازار مسکن نیست.

    وی در پایان تأکید کرد: باید توجه داشت که برای اجرایی شدن این طرح ابزارها و مکانیزم های مورد نیاز آن وجود ندارد و این مسئله فقط یک پنهانکاری را به دنبال خواهد داشت که متأسفانه بازار کاذبی را در بخش مسکن به راه خواهد انداخت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان ( http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی