مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

کاربری دره فرحزاد فقط توسعه فضای سبز است

عصر ساختمان- معاون شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در طرح جامع، برای دره فرحزاد و منطقه کن کاربری فضای سبز در نظر گرفته شده است، بر لزوم حفظ زیستگاه طبیعی این منطقه تاکید کرد.

کاربری دره فرحزاد فقط توسعه فضای سبز است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»،  محمدسعید ایزدی که به صورت تلفنی پاسخ گوی سوالات برنامه "ماه ترین ماه" رادیو بود، در خصوص مصوبه کمیسیون ماده 5 چنین توضیح داد: این مصوبه درباره باغات شهر تهران و لزوم حفظ زیستگاه طبیعی آن هاست.

    وی در خصوص وضعیت زیست طبیعی دره فرحزاد و منطقه کن اظهار کرد: برای این نقاط در طرح جامع کاربری فضای سبز، کاربری خاص در نظر گرفته شده است و باید به عنوان تنفس گاه شهری حفاظت شوند.

    ایزدی افزود: مجوز ساخت و ساز اندکی در این مناطق مطرح شده است که شامل برج- باغ و باغ- ویلا است؛ ولی خوشبختانه شورای شهر تهران اخیرا مصوبه ایجاد برج-باغ ها را لغو کرده است.

    وی با بیان اینکه این سرمایه های طبیعی در شهر تهران باید مورد حفاظت قرار گیرند، افزود: این باغ ها متعلق به مردم است و باید تلاش شود میان منافع افراد و منفعت های ملی تعادل برقرار شود.

    در ادامه محمدهادی حیدرزاده، مشاور معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اظهار کرد : فشار اکولوژیک بر شهر تهران با ظرفیت های زیستی این شهر تناسب نداشته که توزیع نا عادلانه ثروت و قدرت را درپی دارد.

    برای دریافت صوت کامل برنامه ماه ترین ماه اینجا کلیک کنید: صوت1 ، صوت2، صوت3، صوت4

    وی افزود: آلودگی آب، خاک و هوا و تخریب باغات بدلیل عدم تناسب میان بهره برداری و ظرفیت شهر تهران است.

    حیدرزاده گفت: یکی از راه کارها در حوزه زیستی، توسعه فضای سبز است؛ اما با میزان تخریب شهر تهران و نیز باغات شمال شهر تناسب ندارد.

    وی با اشاره به ارزش اقتصادی باغات شمال تهران، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران موظف به اقدامات خودگردانی است تا حداقل وابستگی را به منابع دولتی داشته باشد؛ ولی متاسفانه شهر فروشی و فروش تراکم برای تامین منابع مورد توجه قرار گرفته است.

    همچنین اویس ترابی، کارشناس آب و محیط زیست با اشاره به حوزه سرزمینی شهر تهران گفت: تهران شامل بخش های کوهستان، دشت و ارتفاعات شمیرانات است و منطقه دشتی تهران پوشش گیاهی غنی ندارد.

    وی با این توضیح، افزود: پوشش درختی ارتفاعات شمیرانات بخشی از اجزای جغرافیای سرزمینی تهران است که مانند جریان هوای محلی کوهستان یا آب های زیر زمینی باید مورد حفاظت قرار گیرد. 

    ترابی گفت: رعایت توان اکولوژیک اجزای این جغرافیا در حوزه توسعه ای تهران، بایستی در روند طرح توسعه کمک کند تا امکان زیست پذیری و کیفیت زیستی تهران رعایت شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو