مدیران خودروعصر اعتبار

بهره‌برداری از نخستین شهرستان تمام دیجیتال گیلان در «سیاهکل»

عصر ساختمان- فرماندار سیاهکل، با اشاره به اجرای پروژه انتقال فیبر نوری شهرستان، گفت: اعتبار یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان از برش استانی نهایی شد و امیدواریم این پروژه نیز تا ماه‌های آتی به بهره‌برداری برسد و هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از نخستین شهرستان تمام دیجیتال استان گیلان باشیم.

بهره‌برداری از نخستین شهرستان تمام دیجیتال گیلان در «سیاهکل»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهندس «رضا اسلامی» در نشست با گروه توسعه شهرستان سیاهکل، با اشاره به لزوم استقبال از نقد منصفانه و سازنده، اظهار کرد: بر این باوریم که نقد با خود پویایی، نشاط و نوآوری به همراه دارد و هیج وقت ما خود را عقل کل نمی‌دانیم، اما تمام همت و تلاش ما مصروف به حل مشکلات و جبران عقب‌ماندگی این شهرستان است.

    وی، با اشاره به برخورداری شهرستان سیاهکل از جاذبه طبیعی و پیشینه تاریخی در کنار اقلیم متفاوت، بکر و موقعیت استراتژیک، افزود: جای سئوال دارد که چرا این شهرستان در شاخصه‌های توسعه‌یافتگی استان عقب است. به‌عنوان مثال از حیث مشکلات و تلفات جاده‌ای در صدر شهرستان ها قرار داریم.

    فرماندار سیاهکل، یکی از علل توسعه نیافتگی شهرستان را سنگ‌اندازی‌های عده‌ای خاص دانست و گفت: پتانسیل مسئولان شهرستان مصروف این حاشیه‌ها و سهم‌خواهی‌های نابه‌حق می‌شود، اما بنده در طول سابقه مدیریتی‌ام و خصوصاً طی سه سال گذشته اثبات کردم که این‌گونه اقدامات و شبهه‌انگیزی‌ها نه تنها خللی در اراده بنده نسبت به توسعه شهرستان ایجاد نخواهد کرد، بلکه مصمم‌تر و با قوت بیشتری به تلاش خود ادامه می‌دهم.

    این مقام مسئول، با بیان این‌که بزرگان و آگاهان این شهرستان باید در میدان باشند و با نقد آگاهانه و  منصفانه بر عملکرد ما مسئولان نظارت داشته باشند، تصریح کرد: همواره بکوشید مطالبه‌گر باشید و مطالبه‌گری به معنای انتقاد صرف و تخریب نیست، بلکه نواقص و کوتاهی‌ها را بررسی کنید و راهکار درست و کارشناسی را نیز ارائه دهید.

    اسلامی اضافه کرد: همه دغدغه من این است که به گونه‌ای بتوانیم شاخصه‌های زیرساخت این شهرستان را ارتقا دهیم و با ایجاد طرح‌های درست و کارشناسی مانند بوم‌گردی و اشتغال فراگیر روستایی بتوانیم سطح تراز درآمدی مردم شهرستان را افزایش دهیم.

    وی خاطرنشان کرد: بنده در همان ماه‌های ابتدایی حضورم به‌عنوان فرماندار شهرستان مشاهده کردم که یکی از مشکلات اکثر مزرعه‌داران بحث آبیاری مزارعشان بود که با ایجاد و اصلاح  کانال‌ها و سردهنه‌های جدید تا حدودی توانستیم این مشکلات را برطرف کنیم و همین روند با قوت ادامه خواهد داشت و اقدامات خوب دیگری نیز صورت گرفته که در آینده به سمع و نظر مردم خصوصاً کشاورزان عزیز خواهد رسید.

    فرماندار سیاهکل، انتقال بازار محلی به حاشیه کانال که جزو معروف‌ترین بازارها در نوع خود بود را غیر کارشناسانه دانست و گفت: اقدام شهردار و اعضای شورای شهر جهت ساماندهی بازار محلی و هفتگی بسیار خوب است و امیدوارم با ساماندهی خوب و کارشناسی، همه کاسبان و بازیاران بتوانند از این طرح منفعت ببرند.

    وی نداشتن کمربندی را یکی دیگر از مشکلات شهرستان سیاهکل برشمرد و گفت: در همان ماه های ابتدایی حضورم بحث بازگشایی و تملک زمین کمربندی حدود 25 سال بر زمین مانده بود که این مشکل را هم با کسب رضایت صاحبین زمین توانستیم حل کنیم. البته این زمین‌ها در زمان شهردار و شورای شهر سابق تملک شد و هم‌اکنون نیز کار احداث کمربندی با پیشرفت رضایت‌بخشی توسط شهردار و شورای شهر کنونی صورت می‌گیرد و امیدواریم در آتیه نه چندان دور با احداث پل‌ها بر روی کانال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

    اسلامی، با اشاره به حذف چندین پیچ خطرناک در محور سیاهکل به دیلمان، یادآور شد: پس از حدود هفت سال این مشکل نیز با اختصاص بودجه چند میلیاردی و رفع موانع قانونی به پیمانکار واگذار شد.

    وی با اشاره به اجرای پروژه انتقال فیبر نوری، اظهار کرد: اعتبار یک میلیارد و 150 میلیون تومان از برش استانی نهایی شد و امیدواریم این پروژه نیز تا ماه‌های آتی به بهره‌برداری برسد و هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از نخستین شهرستان تمام دیجیتال استان گیلان باشیم.

    این مقام مسئول، با بیان این‌که شاخص شهرستانی توسعه راه‌های سیاهکل نسبت به استان تا سال 94، 32 درصد نسبت به 48 درصد بود، گفت: این شاخص را تا پایان سال 96 توانستیم به 51.5 درصد نسبت به 53 درصد ارتقا دهیم. امیدواریم تا پایان نیمه نخست امسال با تکمیل مسیر اسطلخ کوه به آسیابر و اسپیلی به چهارراه آزادگان و جاده دسترسی کارخانه سیمان این شاخص نسبت به استان نیز پیشی بگیرد.

    فرماندار اسلامی خاطرنشان کرد: 13 روستایی که پس از زلزله سال 69 تغییر مکان داده شده بودند، اما روستائیان هم‌چنان برای اخذ سند و پروانه مشکل داشتند، با تهیه نقشه کاداستر این مشکل حل و فصل شد.

    اسلامی، پیشرفت حدود 25 درصدی احداث منبع ذخیره آب  3000 مترمکعبی و 600 مترمکعبی تنظیم فشار آب شهری سیاهکل را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست و خاطرنشان کرد: منبع 1000 مترمکعبی شهر دیلمان و 300 مترمکعبی دهستان پیرکوه در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

    وی از اختصاص بودجه 560 میلیون تومانی برای تنها سینمای این شهرستان که در برف سال 83 تخریب و ساختمان نیمه کاره آن رها شده بود، خبر داد و گفت: اولین استخر شنای شهرستان نیز با اختصاص اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان با پیشرفت 98 درصدی آماده بهره برداری است.

    این مقام مسئول افزود: مشکلات بسیاری باقی مانده، اما حرکت ما رو به سوی پیشرفت و توسعه شهرستان است و بنده و همه مسئولین باید پاسخگوی مطالبات قانونی مردم باشیم. شما هم سعی کنید از گمانه‌زنی‌های غیر موثق و ادعاهای بی‌اساس در گذشته اجتناب کنید و با تحقیق درست هر ادعای مستند و موثق را در این باب به ما و یا به بازرسی ارائه دهید و اطمینان داشته باشید حتی‌الامکان نسبت به قراردادها و دیگر موارد رسیدگی  و نظارت می‌شود.

    اسلامی، لازمه توسعه شهرستان را اعتماد به منتخبین خودتان که شوراها هستند دانست و یادآور شد: بنده نیز همانند شما از روند تلاش‌های خوب شهرداران و اعضای شورای شهر این دوره شهرستان  بسیار رضایت‌مند هستم و همه نوع حمایت‌های قانونی را به‌عنوان فرماندار جهت توسعه این شهرستان خواهم داشت.

    فرماندار سیاهکل، خود را نخستین شاکی و مدعی حقوق مردم در صورت بی‌قانونی دانست و از شورای شهر و شهردار خواست با گرفتن گروه‌های مشاور مجرب تمامی طرح‌ها را کارشناسی کنند تا این بودجه‌های اندک شهرداری که از مالیات و عوارض همین مردم است خدای ناکرده حیف و میل نشود.

    وی حفاظت و صیانت از محیط‌زیست و منابع طبیعی را یکی از دغدغه‌های خود دانست و گفت: برداشت‌های بی‌رویه مصالح سنگی و معدنی از رودخانه ها باید معقول باشد و از برداشت بی‌رویه شدیداً جلوگیری به عمل آید و اگر هم قرار است مصالح سنگی برداشت شود فقط باید به اندازه نیاز و جهت تکمیل پروژه‌های داخل شهرستان باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار