مدیران خودروعصر اعتبار

آمار مهندیسن از ساخت و ساز بیشتر است

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران گفت: برگزاری رویداد بین المللی توسعه مهندسی و ساخت می‌تواند تصویری شفاف از وضعیت جامعه مهندسی و قابلیت فنی و اجرایی آنها دریافت کند.

آمار مهندیسن از ساخت و ساز بیشتر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سیف اله علی نیا  با اشاره به اهمیت برگزاری رویداد بین المللی توسعه مهندسی و ساخت در استان مازندران، اظهار کرد: کشور ما در حوزه تربیت مهندس از جمله کشورهای برتر دنیا است.

    وی افزود: جمعیت مهندسین عضو سازمان های نظام مهندسی در کشور به بیش از 450 هزار نفر می رسد که این آمار در مقایسه با ساخت و ساز کشور و نیاز جامعه بسیار بالاتر است و نکته قابل توجه اینکه این آمار هر ساله دارای رشد چشمگیری است و به طور متوسط در کشور کمتر از 30 درصد ظرفیت مهندسان دارای پروانه اشتغال استفاده می‌شوند. در بعضی از این آمار کمتر از 10 درصد است که می تواند نگرانی جدی در بخش ظرفیت بزرگ جامعه مهندسی باشد.

    رئیس نظام مهندسی مازندران با بیان اینکه برگزاری این همایش فرصتی در جهت آشنایی با بازار کشورهای منطقه و زمینه اشتغال مهندسان است، افزود: با برگزاری این رویداد ارزشمند شرایطی فراهم می شود تا به لحاظ کیفیت آموزشی مهندسان چه در دانشگاه و چه در زمان فعالیت حرفه‌ای با دیگر کشورها مقایسه ای داشته باشیم و اگر نیازمند اصلاحات دربخش‌های مختلف باشد، آن را جبران کنیم.

    رئیس نظام مهندسی مازندران تصریح کرد: در این رویداد ظرفیت بزرگ جامعه مهندسی به جامعه معرفی و از طرفی نگرانی‌های این بخش که از دغدغه‌های نخبگان جامعه است با مسئولین در میان گذاشته می‌شود و در نهایت می‌توان یک تصویری شفاف از وضعیت جامعه مهندسی و قابلیت فنی و اجرایی آنها به کشور ارائه شود.

    وی با اشاره به حمایت‌های سازمان نظام مهندسی درخصوص این رویداد بزرگ، گفت: در سال 96 موضوع برگزاری این همایش با توجه به تفاهمنامه فیمابین با دانشگاه مازندران مطرح و مقرر شد تا سازمان نظام مهندسی مازندران با توجه به جایگاه مهمی که در ساخت و ساز دارد کمکی را در جهت هر چه بهتر برگزار ی این رویداد بزرگ اختصاص دهد.

    علی نیا عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان درنظر دارد به عنوان یکی از حامیان در بخش مادی و معنوی و هم از ظرفیت معنوی و جایگاه سازمانی خود در کنار دانشگاه مازندران، اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی، اداره کل راه و شهرسازی و دیگر ارگان‌های مرتبط با صنعت ساخت و ساز با تمام توان پشتیبانی کند.

    وی افزود: مکرر اعلام کردیم که در حوزه تولید مصالح ساختمانی هیچ نیازی به واردات نداریم و تولید داخلی پاسخگوی نیاز تمامی بخش های ساختمانی است و حتی قابل رقابت با برندهای معروف خارجی نیز هستیم.

    رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران درباره نقش این همایش در تحقق شعار سال، تصریح کرد: این همایش می تواند در کنار تقویت استفاده از مصالح تولید داخل یک نگاه دیگری را دنبال کند، استفاده از فکر و دانش نیروی عظیم انسانی است که می‌تواند نقش ویژه‌ای در تولید ثروت داشته باشد و چنانچه شرایطی فراهم شود، زمینه حضور مهندسان را در کشورهای دیگر مهیا کنیم.

    وی با بیان اینکه این رویداد می تواند در معرفی مصالح تولید داخل نقش آفرینی کند و هم در قبال ارائه خدمات مهندسی علاوه بر اشتغال شاهد ارز آوری باشیم، افزود: به حتم این فرآیند زمانی اتفاق می‌افتد که ما شاهد تعامل و همکاری سازنده همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط باشیم و نقش استانداری  و اتاق بازرگانی می تواند ویژه باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار