مدیران خودروعصر اعتبار

رفع نگرانی از ذخایر سد کرج

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز از رفع نگرانی‌ها نسبت به ذخیره سد کرج برای ایام پیش رو خبر داد و گفت: اگرچه ورودی سد کرج به دلیل کمبود ذخایر برفی کاهش خواهد یافت اما طبق برنامه‌ریزی مشکلی در تامین آب شرب از سد کرج تا پایان فصل گرما نخواهیم داشت.

رفع نگرانی از ذخایر سد کرج
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، داوود نجفیان در خصوص میانگین بارش‌ها در استان البرز  گفت: از ابتدای سال زراعی جاری(مهر 96) تاکنون در البرز 350 میلیمتر بارندگی داشته‌ایم. این رقم در مقایسه با میانگین بارش در مدت مشابه سال گذشته(404 میلیمتر) 13.5 درصد منفی است.

    وی در خصوص آخرین وضعیت  ذخایر دو سد امیرکبیر(کرج) و طالقان نیز اعلام کرد: وضعیت کنونی سد کرج تقریباً مشابه سال گذشته است؛ این سد در حال حاضر 180 میلیون مترمکعب ذخیره دارد؛ یعنی 98 تا 99 درصد از ظرفیت آن پر است.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز با بیان اینکه ذخیره کنونی سد طالقان نسبت به سال قبل کاهش داشته است گفت: سد طالقان در این موقع از سال گذشته پر بود و 420 میلیون مترمکعب ذخیره داشت اما امسال ذخیره آن به 324 میلیون مترمکعب رسیده و 77 درصد از حجم آن پر است.

    وی خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی می‌توان وضعیت سد کرج را خوب توصیف کرد اما وضعیت سد طالقان نسبت به سال گذشته خوب نیست.

    این مسئول از رفع نگرانی‌ها نسبت به ذخیره سد کرج برای ایام پیش رو خبر داد و گفت: اگرچه ورودی سد کرج به دلیل کمبود ذخایر برفی کاهش خواهد یافت اما طبق برنامه‌ریزی مشکلی در تامین آب شرب از سد کرج تا پایان فصل گرما نخواهیم داشت.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز در پاسخ به اینکه وضعیت ورودی و خروجی سدهای کرج و طالقان چگونه است نیز گفت: در حال حاضر روزانه 2.2 میلیون مترمکعب آب از سد کرج، خارج و دو میلیون مترمکعب وارد می‌شود؛ با وجود افزایش مصرف در روزهای آتی اما پیش‌بینی می‌شود اختلاف چندانی بین ورودی و خروجی به وجود نیاید؛ سد طالقان هم در این موضوع وضعیتی مشابه سد کرج دارد.

    نجفیان در پایان در خصوص حق‌آبه البرز و تهران از این دو سد نیز گفت: مجموع حق‌آبه البرز از دو سد کرج و طالقان به 55 میلیون مترمکعب و سهم تهران به 435 میلیون مترمکعب می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار