مدیران خودروعصر اعتبار

کسری ۳۵۰۰ مگاواتی برق به دلیل از مدار خارج کردن نیروگاه‌های برقابی

عصر ساختمان- مدیر عامل شرکت توانیر گفت: ما سال گذشته از نیروگاه‌های برقابی که عمدتا نیز در استان خوزستان وجود دارند در ایام پیک ۹۳۰۰ مگاوات بار می گرفتیم اما امسال ۳۵۰۰ مگاوات در تولید دچار نقصان هستیم.

کسری ۳۵۰۰ مگاواتی برق به دلیل از مدار خارج کردن نیروگاه‌های برقابی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، آرش کردی اظهار داشت: ورودی آب سدهای کرخه و دز نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده بنابراین توان و ظرفیتی که در تابستان گذشته برای دریافت برق انتظار داشتیم امسال قطعا نخواهیم داشت.

    وی با بیان اینکه تولید نیروگاه‌های برقابی در استان خوزستان دچار کمبودهایی خواهد شد، تصریح کرد: این کمبود ناشی از کم شدن ورودی آب به سدها است، طبق برآوردها 3000 تا 3500 مگاوات نسبت به 9 هزار و 200 مگاوات سال گذشته کسری داریم.

    مدیر عامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: ما سال گذشته از نیروگاه‌های برقابی که عمدتا نیز در استان خوزستان وجود دارند در ایام پیک 9300 مگاوات بار می‌گرفتیم اما امسال 3500 مگاوات در تولید دچار نقصان هستیم.

    وی یادآور شد: ما حداقل بار را از نیروگاه‌های برقابی گرفتیم یعنی دریافت برق از نیروگاه‌های برقابی را به شدت کاهش دادیم، یعنی آب را برای تابستان و زمان پیک مصرف ذخیره کردیم.

    کردی همچنین گفت: از دیگر اقدامات ما این بود که مدیریت مصرف را در سطح وسیع‌تر و گسترده‌تری پیگیری کردیم، تارگت و هدف گذاری که سال گذشته داشتیم 4 هزار مگاوات امسال 5 تا 6 هزار مگاوات را در مدیریت مصرف برنامه ریزی کردیم یعنی امیدواریم بتوانیم با تنوعی که در مدیریت مصرف ایجاد شده و پیگیری‌های بیشتر شرکت‌ها، مدیریت مصرف را جایگزین کمبودها کنیم.

    وی با بیان اینکه پیک سایی در قالب برنامه‌های مدیریت مصرف تعریف می‌شود، اظهار داشت: برای صنایع و مشترکین بزرگ و مردم تبلیغ و تشویق در نظر گرفتیم تا کمک کنند در ساعات پیک، مصرف کاهش یابد، در کنار آن حفظ آمادگی نیروگاه‌ها در سطح وسیع و گسترده مطابق آن چیزی که سال‌های قبل وجود داشته است.

    مدیر عامل شرکت توانیر بیان کرد: برنامه این است که نیروگاه‌های موجود که قابلیت بهره برداری دارند دچار کمترین عیب و نقص و تعمیرات شوند، سیاست بعدی اینکه پروژه‌هایی را که برای عبور از پیک اولویت دارد به اتمام برسانیم، همچنین آماده باش نیروها برای رسیدگی به حوادث ناخواسته و اتفاقاتی که به صورت قهری در شبکه پیش می‌آید در دستور کار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار