مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ۱۱ خبر داد :

مذاکره برای خرید و تبدیل پادگان‌های منطقه ۱۱ به فضای سبز

۵ ایستگاه مترو در این منطقه بازگشایی می‌شود

عصر ساختمان- آبادیان گفت: حد فاصل خیابان پاستور شرقی و امام خمینی(ره) از ارتش خریداری و به فضای سبز تبدیل می‌شود.

مذاکره برای خرید و تبدیل پادگان‌های منطقه ۱۱ به فضای سبز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، نصر‌الله آبادیان شهرداری منطقه 11 شهرداری تهران با بیان اینکه منطقه 11 جزء مناطقی است که سرانه متوسط فضای سبز آن پایین است، اظهار کرد: ضروری است که در توسعه فضای سبز این منطقه اقداماتی را انجام دهیم.

    شهرداری منطقه 11 با تاکید بر اینکه برای توسعه فضای سبز باید در این منطقه زمین‌هایی را تملک کنیم و سپس در آن‌ها فضای سبز را توسعه دهیم، گفت: برای این کار در سال 96 زمینی معادل 10 هکتار را در زمین‌های انبار نفت سابق از وزارت نفت تملک کردیم.

    وی افزود: علاوه بر این زمینی معادل 3 هکتار در خیابان آذربایجان، اسکندری جنوبی را تملک و به پارک دامپزشک تبدیل کردیم که این زمین‌ها قبلا متعلق به ارتش بود.

    آبادیان با اشاره به اینکه در حال مذاکره با پادگان‌های منطقه از جمله پادگان حر هستیم، گفت: صحبت‌های لازم را با متولیان امر در خصوص تملک‌ زمین‌ها انجام داده‌ایم تا پادگان‌هایی را که ظرفیت تبدیل شدن به فضای عمومی شهر را دارند، به فضای سبز تبدیل کنیم.

    وی با بیان اینکه یکی از موارد پادگان شماره 3 ارتش حدفاصل پاستور شرقی و خیابان امام خمینی(ره) است و همچنین بخشی دیگر مربوط به حدفاصل ایستگاه مترو میدان حر تا داروخانه 29 فروردین است، تصریح کرد: از آنجایی که این زمین متعلق به نیروی زمینی ارتش است، در حال مذاکره برای تملک آن هستیم.

    شهردار منطقه 11 با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با جلب نظر مسئولان ارتش در این نقاط فضای سبز ایجاد کنیم، گفت: این محدوده بیش از 3 هکتار مساحت دارد و ما برای خرید آن اعلام آمادگی کرده‌ایم.

    آبادیان با اشاره به اینکه تعدادی از محلات منطقه 11 فاقد پارک محلی هستند، افزود: برای همین زمین‌هایی را شناسایی کرده‌ایم تا بتوانیم در سال 97 نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنیم و در سال‌های بعد بتوانیم بوستان‌های جدیدی را بسازیم.

    وی در خصوص برنامه شهرداری منطقه 11 برای خرید پادگان حر که بخشی از آن توسط یک مرکز تجاری خریداری شده است، گفت: طبق قانون دیگر هیچ مجوزی را برای احداث مجموعه‌های جدید در محل پادگان حر نمی‌دهیم و فقط به مجموعه‌هایی مجوز می‌دهیم که در راستای سرانه‌های خدماتی مردم باشند.

    شهردار منطقه 11 با بیان اینکه پادگان حر متعلق به ارتش است، تاکید کرد: شهرداری آمادگی دارد که زمین‌های باقیمانده آن را تملک کند و پس از آن که مشاوران ذیصلاح نیازهای محله را تشخیص دهند، ما هم عملیات اجرایی را انجام می‌دهیم.

    وی در ادامه به موضوع تامین روشنایی خیابان امام خمینی(ره) حد فاصل خیابان ولیعصر(عج) تا میدان حر پرداخت و گفت: نوردهی محدوده مترو امام علی(ع) کم است و باید از طریق اداره برق پیگیری کنیم تا این مشکل رفع شود، اما به لحاظ امنیت، این محله هیچ گونه مشکلاتی از حیث آسیب ها و مخاطرات اجتماعی ندارد.

    آبادیان با بیان اینکه در سال 97، 5 ایستگاه مترو در خط 7 مترو بازگشایی خواهند شد،تصریح کرد: امسال در حوزه فضای سبز، تمرکز بر روی تملک اراضی در محلاتی است که فاقد بوستان محلی هستند.

    وی افزود: در منطقه 11، 17 محله داریم که اخیرا در جلسه‌ای افشانی شهردار تهران تاکید کرد با تملک زمین‌های منطقه 11، برای محلاتی که فاقد بوستان هستند، فضای سبز محلی تامین شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار