مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

بازپرداخت تسهیلات مسکن مطابق با درآمد باشد

عصر ساختمان- رضایی،گفت:کاهش نرخ سود تسهیلات و بازپرداخت مطابق با درآمد مردم، به ایجاد انگیزه برای تولید مسکن بیشتر در کشور منجر می‌شود.

بازپرداخت تسهیلات مسکن مطابق با درآمد باشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی با اشاره به آمارهای اخیر منتشر شده در خصوص کاهش 50 درصدی تولید مسکن در کشور، گفت: در کشور سالانه ظرفیت تولید 800 هزار واحد مسکونی وجود دارد؛ اما این عدد به کمتر از 400 هزار واحد رسیده است.

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه غفلت از نیاز داخل به مسکن حباب قیمت ها دراین بخش را بزرگ تر کرده است، افزود: سرمایه گذاری در حوزه مسکن با هدف افزایش ساخت و سازها باید از سوی دولت با ارایه مشوق های لازم پیگیری شود.

    بازپرداخت تسهیلات مسکن مطابق با درآمد باشد

    رضایی با تاکید بر اینکه تسهیلات اعطایی در حوزه ساخت مسکن جاذبه کافی برای متقاضیان ندارد، تصریح کرد: ارایه وام ارزان، کاهش نرخ سود تسهیلات و بازپرداخت مطابق با درآمد مردم از جمله شاخصه هایی است که به ایجاد انگیزه برای تولید مسکن بیشتر در کشور منجر می شود.
    خرید مسکن

    این نماینده مردم در مجلس دهم، همچنین از تلاش مجلس برای ضابطه مند کردن قیمت مسکن خبر داد و گفت: در این راستا پیشنهاد ایجاد سامانه تعیین قیمت مسکن ارایه شده و در حال بررسی سازوکارهای مورد نیاز آن هستیم.

    باید دست سواستفاده کنندگان در تعیین نرخ مسکن و اجاره بها بسته شود

    رضایی با بیان اینکه باید دست سواستفاده کنندگان در تعیین نرخ مسکن و اجاره بها بسته شود، افزود: امید است در تعامل با وزارت راه و شهرسازی بتوانیم اثرگذاری این سامانه را در قیمت مسکن و اجاره بها مشاهده کنیم.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نشست های تخصصی برای بررسی کم و کیف سامانه مذکور در کمیسیون عمران مجلس با حضور مسئولان مربوطه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در رابطه با این سامانه از مرکز پژوهش های مجلس نیز خواسته شده نظرات تخصصی و کارشناسانه خود را به مجلس ارایه کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی