مدیران خودروعصر اعتبار

بعد از افزایش وام به ۱۶۰ میلیون تومان

شرایط جدید معامله اوراق تسهلات مسکن اعلام شد

عصر ساختمان- بعد از افزایش وام مسکن زوجین در روزهای پایانی سال گذشته شرکت فرابورس با اعلام کاهش یک درصدی سود این اوراق، شرایط انتشار و معامله اوراق جدید تسهیلات مسکن را اعلام کرد.

شرایط جدید معامله اوراق تسهلات مسکن اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، بعد از مصوبه 11 اسفند شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش وام مسکن زوجین به 160 میلیون تومان، متقاضیان استفاده از تسهیلات جدید منتظر اعمال تغییرات لازم در اوراق تسهیلات مسکن بودند که شرکت فرابورس شرایط جدید معامله این اوراق را اعلام کرد.

    به این ترتیب شرکت فرابورس در مورد افزایش سقف تسهیلات مسکن برای زوجین از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن و تغییر نرخ سود آن، اطلاعیه ای صادر و با اعلام کاهش یک درصدی سود، شرایط انتشار و معامله اوراق جدید را تشریح کرد.

    در این اطلاعیه آمده است که بر اساس بخشنامه 17 اسفند ماه بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات خرید خانه، فروش اقساطی و جعاله تعمیر مسکن از 18.5 درصد به 17 درصد کاهش یافته است. همچنین نرخ سود تسهیلات مشارکتی نیز 21 درصد تعیین شده است.

    همچنین بر اساس این اطلاعیه سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن برای زوجینی که تاریخ عقد آنها از اول فروردین 85 و بعد از آن باشد( مشروط به عدم استفاده از تسهیلات طرح 92) از 500 ریال به سقف های جدید افزایش پیدا کرده است؛ به طوری که سقف تسهیلات برای هر پلاک ثبتی در تهران 100 میلیون تومان و در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر است که در این صورت اوراق مورد نیاز برای تهران 200 برگه و برای شهر های بالای 200 هزار نفر 160 برگه و برای سایر مناطق شهری که 60 میلیون تومان برای هر پلاک ثبتی است، 120 برگه است.

    سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تهران 60 میلیون تومان و در مراکز استان های بالای 200 هزار نفر 50 میلیون تومان است که تعداد اوراق مورد نیاز در تهران 120 ورقه و در مراکز استان ها 100 ورقه است.

    بر اساس این اطلاعیه استفاده از سقف های تسهیلاتی مذکور از محل گواهی حق قدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره از نمادهای " تسه 9408" و نمادهای بعدی امکان پذیر است. پرداخت تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره در نمادهای " تسه 9407" و ماقبل صرفا تا سقف های تسهیلات قبلی (50 میلیون تومان برای زوجین و 35 میلیون برای سایر اشخاص) امکانپذیر خواهد بود.

    علاوه بر این متقاضیان استفاده از تسهیلات مسکن با سقف های جدید می توانند از طریق خرید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به تعداد مورد نیاز در نمادهای تسه 9408 به بعد، استفاده از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن قبلی در نمادهای " تسه9407" و قبل از آن تا سقف های تسهیلات قبلی 350 میلیون ریال برای هر یک از زوجین، خرید مابه التفاوت از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن جدید در نمادهای " تسه 9408"‌ و بعد از آن و همچنین پرداخت دو فقره تسهیلات جهت خرید یک واحد مسکونی توسط زوجین مستلزم خرید شش دانگ یک واحد مسکونی از سوی زوجین است، از این مزایا بهره مند شوند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان ( http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی