مدیران خودروعصر اعتبار

خانه‌های مجازی جهانگرد احیاء شوند

عصر ساختمان- رئیس ایکوم ایران در پیشنهادی درخواست کرد تا خانه‌های جهانگرد در قالب مجازی احیاء شوند.

خانه‌های مجازی جهانگرد احیاء شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، سید احمد محیط طباطبایی درباره نقش کتابخانه ها در جذب گردشگران اظهار داشت: به هر کتابخانه ای که مراجعه کنیم و کتاب ایرانشناسی و شناخت در اختیار ما قرار دهد، به نوعی کتابخانه گردشگری است. این را ما در کتابخانه‌های جامع و بزرگ خود می‌توانیم پیدا کنیم حتی در کتابخانه‌های کوچکی مثل کتابخانه حسینیه ارشاد. ولی این موضوع می‌تواند بسط پیدا کند و مصداق و مدارک مربوط به آن را دید.

    رئیس ایکوم (کمیته ملی موزه‌ها) ایران ادامه داد: زمانی موردی وجود داشت به نام خانه جهانگرد که کسانی  که به شهرهای اطراف مراجعه می‌کردند را راهنمایی می‌کردند و بروشور و پوستر در اختیار افراد قرار می‌دادند و مواردی از این دست... امروزه با انقلاب ارتباطاتی که به وجود آمده این موضوع می‌تواند به صورت مجازی و در قالب یک اپلیکیشن وجود داشته باشد.

    محیط طباطبایی تصریح کرد: به نظر بنده امروزه ما کتابخانه‌های گردشگری مجازی احتیاج داریم که فرد بتواند به راحتی در آن وارد شود و کتب به صورت ebook در اختیارش باشد و کتابهای معرفی هر شهر - هر روستا و هر مکان موجود باشد و اطلاعاتی در مورد معماری یا... در اختیار او قرار دهد.

    مشاور رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی گفت: قبلا تمام این موارد به شکل کتابی تهیه می‌شد. در دوره ای - بنده معاون معرفی آموزش بودم و شروع به تهیه سیمای میراث فرهنگی کردم که 18 مجلد چاپ شد و مابقی استان‌ها ماند. در حال حاضر اگر بنده مسؤل این کار باشم این موارد را در اینترنت بارگذاری خواهم کرد و در فضای مجازی قرار می‌دهم تا مردم به راحتی دسترسی داشته باشند.

    محیط طباطبایی در توضیح اینکه مردم در کشورهای توسعه یافته زیاد کتاب می‌خوانند و زیاد به کتابخانه می‌روند اما در کشور ما هم مردم کم کتاب می‌خوانند و هم گردشگران به کتابخانه‌های ما مراجعه نمی‌کنند، و چه باید کرد؟ خاطرنشان کرد: برای همین بنده می‌گویم ما باید واحدهای جهانگردی مثل همان خانه جهانگرد را برای هر شهر ایجاد کنیم، مضاف بر اینکه امروزه مردم ما با فضای مجازی ارتباط زیادی پیدا کردند و می‌توان در همین شبکه به آنها اطلاعات مجازی در قالب کتابخانه‌های مجازی ارائه کنیم، این کار می‌تواند بهترین نتیجه را بدست بیاورد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار