مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران:

۵ هزار و ۲۲۰ روستا در حال اتمام مراحل گازرسانی هستند

عصر ساختمان- مومنی گفت:اکنون ۵ هزار و ۲۲۰ روستا در حال اتمام مراحل گازرسانی هستند، افزون بر این، ۵۴ شهر نیز به‌زودی از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

۵ هزار و ۲۲۰ روستا در حال اتمام مراحل گازرسانی هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید مومنی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از گازرسانی به 10 روستا در هر روز تا پایان امسال خبر داد و اظهار کرد: وزارت نفت و شرکت ملی گاز به رئیس‌جمهوری قول داده‌اند که هر روز 10 روستا را گازرسانی کنند، ما همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا نسبت به این تعهد پایبند باشیم و آن را محقق کنیم.

    وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز، اکنون 5 هزار و 220 روستا در حال اتمام مراحل گازرسانی هستند، افزون بر این، 54 شهر نیز به‌زودی از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

    مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، با بیان این‌که تا پایان امسال 3 هزار و 600 روستا به جمع روستاهای گازرسانی شده می‌پیوندد، تصریح کرد: با این حساب، ساکنان بخش عمده‌ای از روستاها که هنوز از سوخت مایع استفاده می‌کنند تا پایان امسال طعم شیرین آرامش استفاده از گاز طبیعی را خواهند چشید.
    بودجه گازرسانی از محل دریافت وام و بند «ق» تامین می‌شود

    به گفته وی، تامین بودجه گازرسانی شهری و روستایی کشور بر اساس قانون مصوب سازمان مدیریت برنامه و بودجه و نیز مجلس شورای اسلامی، تامین می‌شود.

    مومنی در این باره اظهار کرد: بخش عمده بودجه گازرسانی، باید از طریق وام تامین شود. در این زمینه مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز، مدیریت امور مالی و شرکت‌های گاز استانی مذاکراتی با بانک‌ها انجام داده‌اند تا بر اساس قانون بودجه امسال، 5 هزار میلیارد تومان از این بودجه را از محل وام‌های بانکی تامین کنیم.

    مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با اشاره به این‌که استفاده از بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 93 از دیگر راه‌های تامین بودجه گازرسانی به‌ویژه در مناطق جنوب و جنوب‌شرق کشور است، یادآور شد: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده، قطع بودجه حاصل از دریافت آبونمان لطمه شدیدی به خدمت‌رسانی به مشترکان و نگهداشت شبکه گازرسانی کشور می‌زند که تاکنون جایگزینی برای این بودجه پیش‌بینی نشده و در صورتی که این وضع ادامه یابد با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهیم شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار