مدیران خودروعصر اعتبار

نصب ظرفیت تولید نیروی پاک رکورد جدید زد

عصر ساختمان- به‌دنبال رقابتی‌تر شدن هزینه نیروی بادی و خورشیدی نسبت به سوخت‌های فسیلی، رکورد بالای ظرفیت نیروی تجدیدپذیر سال گذشته در سراسر جهان نصب شد.

نصب ظرفیت تولید نیروی پاک رکورد جدید زد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، گزارش سازمان سیاست انرژی‌های تجدیدپذیر REN21 نشان داد ظرفیت تولید نیروی تجدیدپذیر در سال 2017 بزرگترین رشد سالانه تاکنون را داشته است و برآورد شده که 178 گیگاوات ظرفیت جدید افزوده شده است.

    ظرفیت فوتوولتائیک خورشیدی جدید در سال 2017 به 98 گیگاوات رسید که 29 درصد نسبت به سال پیش از آن رشد داشت و ظرفیت نیروی بادی نیز 25 گیگاوات بود که 4 درصد نسبت به سال 2016 کمتر بود. مجموع ظرفیت نیروی تجدیدپذیر جهانی شامل هیدروپاور در سال 2017 به 2195 گیگاوات در مقایسه با 2017 گیگاوات در سال 2016، رشد کرد.

    همچنین دنیا ظرفیت نیروی تجدیدپذیری بیشتری نسبت به تولید جدید سوخت‌های فسیلی ایجاد کرد. در سال 2017 نیروهای تجدیدپذیر 70 درصد از ظرفیت تولید نیروی جدید جهانی را به خود اختصاص دادند.

    سرمایه‌گذاری جدید در نیروی تجدیدپذیر و سوخت‌ها تقریبا 279 میلیارد دلار بود که در مقایسه با 274 میلیارد دلار در سال 2016 افزایش نشان داد و بیش از دو برابر ظرفیت نیروی هسته‌ای و سوخت فسیلی جدید بود. با این حال تقاضا برای انرژی و انتشار دی اکسید کربن مرتبط با انرژی، در سال 2017 برای نخستین بار در چهار سال اخیر افزایش یافت.

    تقاضا برای انرژی جهانی هم 2.1 درصد بالاتر بود و انتشار دی اکسید کربن نیز به دلیل رشد اقتصادی در اقتصادهای نوظهور و افزایش جمعیت، 1.4 درصد افزایش یافت.

    سازمان  REN21 در بیانیه‌ای اعلام کرده رشد انرژی تجدیدپذیر با تقاضای رو به رشد برای انرژی و سرمایه‌گذاری مداوم در ظرفیت هسته‌ای و فسیلی همگام نبوده است.

    بخش‌های گرمایش، خنک‌سازی و حمل و نقل که مجموعا چهار پنجم تقاضای جهانی برای انرژی را تشکیل می‌دهند، همچنان از بخش نیرو عقب هستند. حدود 92 درصد از تقاضای انرژی بخش حمل و نقل توسط نفت و تنها 42 درصد با انرژی تجدیدپذیر تامین می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو