مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش یک درصدی سود تسهیلات در صورت استفاده از انرژی‌های پاک

عصر ساختمان- عشایری گفت: در بازآفرینی شهری توسعه‌گرانی که­ از انرژی‌های پاک استفاده کنند از کاهش یک درصدی سود تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

کاهش یک درصدی سود تسهیلات در صورت استفاده از انرژی‌های پاک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی در چهل و سومین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار گفت: طبق بند (الف) ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه، برنامه ملی بازآفرینی شهری برای نوسازی سالانه 270 محله هدف از جانب وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های درگیر مانند شهرداری‌ها و وزارت کشور تدوین و در ستادهای ملی بازآفرینی شهری پایدار بحث و بررسی شد.

    وی در ادامه با اشاره به برگزاری سی و نهمین جلسه ستاد ملی که با حضور رئیس جمهور تشکیل شد، بیان کرد: برنامه ملی بازآفرینی در این نشست تصویب و از جانب رئیس جمهور به تمام دستگاه‌های عضو ستاد ابلاغ شد.

    معاون وزیر راه­ و شهرسازی تأکید کرد: در این جلسه پنج درخواست از سوی وزیر راه و شهرسازی از رئیس جمهور مطرح و مقرر شد این درخواست ها در کارگروه ویژه پیگیری تحقق طرح امید برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار پیگیری شود.

    ­عشایری افزود:­ تصویب دستورالعمل حمایت از توسعه گران، کاهش سود تسهیلات مسکن یکم در بافت‌های فرسوده از 8 به 6 درصد، اجرای ماده (6) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، حذف هزینه‌های غیرساختمانی و سمت دهی منابع مالی دستگاه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار به محدوده‌ها و محلات هدف برنامه از جمله این 5 درخواست به شمار می‌رود.

    وی در ادامه همچنین از تصویب آئین نامه 21 بندی تحت عنوان آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در جلسه هیئت وزیران خبر داد و گفت: متن نهایی تصویب نامه تنظیم شده شامل 21 بند بوده و دارای سه بخش کلی است که طرح های بازآفرینی شهری پایدار در محدوده اراضی دارای مالکیت خصوصی، طرح های بازآفرینی شهری پایدار با استفاده از اراضی دولتی و سایر مشوق ها جهت تسهیل در فرآیند­ بازآفرینی شهری پایدار از جمله آن به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو