مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان:

سوداگری قیمت مسکن در برخی مناطق را افزایش داد

رشد ۴۰ درصدی قیمت مصالح ساختمانی

عصر ساختمان- نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان با بیان اینکه قیمت مصالح ساختمانی براساس اعلام یک سایت رسمی اعلام قیمت، ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: رشد قیمت مسکن در برخی مناطق تهران که بیش از نرخ تورم باشد، کاذب است.

سوداگری قیمت مسکن در برخی مناطق را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، ایرج رهبر در پاسخ به این سوال که آیا رشد قیمت مسکن و رونق بازار باعث شده است، تا سازندگان به ساخت و ساز ترغیب شوند، گفت: براساس گزارش یک سایت رسمی اعلام قیمت مصالح ساختمانی، متوسط رشد قیمت مصالح ساختمانی در حدود 40 درصد بوده است.

    *رشد قیمت مسکن در برخی مناطق تهران مثل منطقه 5 که حدود 40 تا 50 درصد بود

    وی با اشاره به اینکه رشد قیمت مسکن در ماه‌های اخیر ارتباطی به رشد قیمت مصالح ساختمانی پیدا نمی‌کند، اظهار داشت: رشد قیمت مسکن در برخی مناطق تهران مثل منطقه 5 که حدود 40 تا 50 درصد بوده است، به خاطر نفوذ سوداگران بوده است که قطعا کاذب بوده و باید کاهش یابد.

    رهبر ادامه داد: رشد قیمت مسکن در برخی نقاط تهران مثل منطقه 12 و 18 که حدود 3 تا 5 درصد بوده است و یا در حد تورم بوده یک امر عادی است.

    نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان تاکید کرد: به هر حال اگر مسکن رونق داشته باشد، قطعا سازندگان مسکن هم به ساخت و ساز ترغیب می‌شوند.

    وی ادامه داد: در دوره‌ای ساخت و ساز به 35 درصد مقدار قبلی خود رسیده بود، پس اگر بخش تقاضا رونق داشته باشد ،قطعا ساخت و ساز نیز رونق خواهد گرفت.

    * برای رونق در بازار مسکن باید قدرت خرید مردم تقویت شود

    رهبر با اشاره به اینکه بعد از چندسال رکود در بازار مسکن انتظار هم این بود که رونق داشته باشیم، گفت: برای رونق در بازار مسکن باید قدرت خرید مردم تقویت شود و تسهیلات بانکی صندوق یکم ،تسهیلات بافت‌های فرسوده و تسهیلات بانک مسکن در جهت تقویت قدرت خرید مردم متوسط به پایین بوده است.

    نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان ادامه داد: مشکل اصلی برای شهرهای بزرگ و کلان شهرها بود که قیمت مسکن بالا بود و قدرت خرید پایین و مسکن وارد رکود شده بود، اما در حال حاضر رونق در بازار مسکن دیده می‌شود که این را باید به فال نیک گرفت، تا رونق در بازار مسکن متوقف نشود.

    وی افزود: رشد قیمت و رونق بازار مسکن قابلیت برنامه ریزی دارد که دولت با ابزارهایی که در دست دارد، در مناطق کمتر توسعه یافته می‌تواند تمهیداتی ایجاد کند، تا بازار مسکن به ثبات برسد.

    به گفته وی، برای کاهش هزینه‌های ساخت مسکن سازندگان می‌توانند از تکنولوژی‌های جدید استفاده کنند، تا قیمت ها کاهش یابد و دولت نیز می‌تواند، با کاهش مالیات و عوارض شهرداری به رونق کمک کند.

    نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان درادامه افزود: بهتر است تسهیلات در بخش تولید و عرضه مسکن باشد. برخی معتقدند باید رونق در بخش خرید باشد، اما بهتر است رونق در دو بخش تولید و خرید هم‌زمان باشد که با مدیریت درست می‌تواند در کاهش هزینه‌ها موثر باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار